Az Egyesült Államokban a munkavállalók zöme nincs megelégedve munkahelyével - legalábbis erre lehet következtetni a CarrierJournal.com és a Society for Human Resource Management által közösen elkészített felmérésből, amelyben 435 HR szakembert és 465 munkavállalót kérdeztek meg. A felmérésben résztvevő jelenleg is dolgozó munkavállalók 73 százaléka válaszolta azt, hogy állást keres. A megkérdezett HR-esek 65 százaléka pedig úgy látja, cégüknél egyre több munkavállalóban merül fel a felmondás, munkahelyváltás gondolata.
A váltás okai: magasabb bér, jobb karrierlehetőség
A munkahelykeresés okaként a munkavállalók és a HR-esek egyaránt a következőket jelölték meg: magasabb fizetési lehetőség, jobb karrierlehetőség, a cégen belüli előrelépés bizonytalansága.
A felmérésből az is kiderül, hogy egyre több vállalat ismeri fel a helyzet súlyosságát, és próbálja különböző eszközökkel maradásra bírni az alkalmazottakat. Míg tavaly a megkérdezett vállalatok 35 százaléka rendelkezett a dolgozók megtartására irányuló speciális stratégiával, addig idén ez az arány már 49 százalékra növekedett.
A rugalmas munkaidő is fontos
Mint a HR szakemberek elmondták, tapasztalataik szerint az alkalmazottak leginkább akkor maradnak hűek a céghez, ha az versenyképes jövedelmet, rugalmas munkaidőt, illetve szakmai fejlődési és előrelépési lehetőséget tud biztosítani számukra.
"Megfelelő fizetést ajánlani fontos, de a munkatársak megtartásához önmagában ez nem elegendő. A flexibilis munkaidővel, a ranglétrán való feljebblépés lehetőségével, illetve a munka és a szabadidő egyensúlyba hozatalának támogatásával viszont van esély a dolgozók elégedettségének elérésére. Mindemellett a cél eléréséhez még kellemes munkahelyi környezetet is szükséges teremtenünk" - mondta el Susan R. Meisinger, a Society for Human Resource Management elnöke.
3,4 százalékkal magasabb a profit, ha a munkavállalók elégedettek
A munkavállalók elégedettsége és elkötelezettsége egyébként pénzügyi szempontból is hasznot hoz a cégnek. Egy nemzetközi Gallup felmérés szerint 3,4 százalékkal magasabb profitot képes produkálni egy vállalat abban az esetben, ha dolgozói elégedettek.
Azok a vállalatok, amelyeknél a dolgozók elégedettsége az ötös skálán meghaladta a 2,5-et, átlagosan 3,4 százalékkal több profitot produkáltak egy évben, mint a 2,5 alatti dolgozói elégedettségi szinttel rendelkező - ugyanazon tevékenységű, nagyságú és ugyanannyi dolgozóval működő cégek.