"Egyre nagyobb az igény - mind vállalati, mind közigazgatási megrendelőinktől - hogy a menedzsereknek komplex és hosszabb távú képzési programokat állítsunk össze. A pénzügyi, számviteli témák mellett leginkább a tudásmenedzsment, az értékesítésfejlesztés, a projektmenedzsment és a kommunikáció területeken nőtt az érdeklődés az átfogó kurzusok iránt."- mondta Dr. Tomka János, a KPMG-BME Akadémia társelnöke az üzleti iskola megalapításának ötödik évfordulóján.
Újszerű technikák a tudásmenedzsmentben
A jövő kihívásairól a társelnök az állandó megújulás képességét emelte ki. "Egyszerre kell megfelelnünk a tudást stratégiai eszköznek, hosszú távú befektetésnek tekintő elvárásoknak, valamint azoknak, melyek a tudást taktikai eszköznek tekintik, és azonnal hasznosítható erőforrásként kívánják használni."
Tomka szerint ennek megfelelően, a jövőbeni menedzsmentképzés egyik legfőbb vezérelve, hogy a bevált technikákon (motiválás, tárgyalástechnika, prezentációs képességek) túl egészen újszerű kompetenciákat is tanítani kell - ilyen például a befolyásolás pozíció nélkül vagy az együttműködés.
"A jövőben éppen az jelenthet versenyelőnyt, ha a versenyre kondicionáltak képesek az együttműködésre, és képesek tanulni a legkiválóbb versenytársaktól" - mondta előadásában Tomka János.
Üzleti klub indult
A társelnök az elmúlt év eredményei között említette, hogy "Harvard Fórum a KPMG-BME Akadémián" néven üzleti klub indult, amelynek keretében negyedévente a Harvard Businessmanager című szaklap egy-egy aktuális tanulmányát vitatják meg a résztvevők.