Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere érdekesnek találja a felvetést, ám ő maga sosem kameráztatná be az irodáját, annak ellenére, hogy 30 éve a nyilvánosság előtt zajlik az élete. "Ellenzékiként a rendőrség, politikusként pedig a média követte minden lépésemet. Bár a médiajelenlét hozzátartozik a munkámhoz, valóságshow-t nem szeretnék belőle. A napi 9-10 órás, irodában végzett munka alatt senki sem vágyik arra, hogy minden pillanatban, minden rezdülését lássák a kívülállók. Ez nem tenné lehetővé az őszinte viselkedést" - érvel a főpolgármester.
A munkahely nem a magamutogatásról szól
Derce Tamás, Újpest független polgármestere nem ítéli el argentin kollégáját bekamerázott hivatala miatt, azt azonban határozottan állítja: sosem kameráztatná be irodáját, mivel ostobaságnak, mesterkélt reklámfogásnak érzi az ilyen és ehhez hasonló kezdeményezéseket. "A közéleti szereplő nem mutogatni való műtárgy. A munkahely ideális helyzetben a problémamegoldásról, nem pedig az önreklámozásról, az öncélú magamutogatásról szól"- érvelt. A polgármester azt is hozzátette: hazai viszonyok között nem tartja életszerűnek a bekamerázott polgármesteri hivatalokat...
A céges világban van példa irodák bekamerázására. A kommunikációs tanácsadással foglalkozó Café csoport nyilvánossá tette az irodai munkát, azzal a nem titkolt szándékkal: szerették volna bevésni a cég nevét a köztudatba, közelebb hozni a potenciális ügyfélkört a kommunikációs ügynökséghez. Az iroda dolgos hétköznapjaiba online pillanthattak be az érdeklődők - igaz, hangközvetítés nem volt.
Webkamerák az irodában és a konyhában
A "Café Live" című reality-t 2002 őszén indítottuk és két hónapig tartott. Az ötletet a kereskedelmi televíziókat ekkortájt elözönlő valóságshow-k adták" - vázolja a show indításának okait Szarvas László üzletfejlesztési igazgató, televíziós műsorvezető. Az irodákban, a konyhában webkamerák követték nyomon a munkát, a nap végi hírösszefoglalókban kommentálták az eseményeket, mindössze a stratégiailag fontos színhelyeket - például a tárgyalót - hagyták ki.
Ezer látogató naponta
"Az adás jó ötletnek bizonyult: csupa pozitív visszajelzést kaptunk" -összegezte tapasztalatait Szarvas László. A statisztikák szerint sokakat vonzott a munkahelyi Big Brother. Előfordult, hogy napi 1000 felhasználó 4200 oldalnyi eseményt töltött le a munkahelyi realityből, noha a cég szűk körben propagálta az "iroda híradót".
Takács Gabriella