A kutatásban a DGS Global Research 271 emberierőforrás-gazdálkodással foglalkozó szakembert kérdezett meg. A rendszeresen alkalmazott toborzási csatornák között immár az interneté az első hely: a világhálót százból 66 vállalat használja a megfelelő kollégák megtalálására, ezt az ismeretségek alapján történő "embervadászat" követi a sorban 63 százalékkal (több válasz is lehetséges volt egyszerre), míg a korábban egyeduralkodónak számító nyomtatott, sajtóban megjelenő hirdetések a harmadik helyre szorultak.
Nem fest jó képet a hazai HR-kultúráról, hogy HR-stratégiával a cégek 45 százaléka nem rendelkezik, béren kívüli juttatásokat a vállalatok 23 százaléka nem nyújt, a megkérdezett szervezetek ötödénél semmilyen továbbképzés nincs. A munkaerő-megtartásban szintén nem jeleskednek a cégek, 18 százalékuk egyáltalán nem foglalkozik a kérdéssel. A dolgozói elégedettség mérése a munkáltatók 32 százalékánál egyáltalán nem jellemző.