Az utóbbi másfél évben több marketingakciónak is beillő kezdeményezésről érkezett hír. A "világ legjobb állásaként" beharangozott ausztráliai szigetgondnoki munka nagy visszhangot kapott világszerte, az ausztrál idegenforgalmi hivatal pedig viszonylag kis pénzből nagy hírverést csinált turistacélpontjainak. Ugyancsak ebbe a sorba illett egy utazási iroda akciója, amely nászutas-helyeket tesztelő párok jelentkezését várta.
Idén augusztusban a chicagói Ipar és Tudomány Múzeuma használta ki a vonzó állásajánlatban rejlő reklámlehetőséget. Egyhónapos, október 20-tól november 18-ig tartó alkalmi munkát ajánlott, amelyre 18-80 év közöttiek jelentkezését várta. A feladat: folyamatosan blogolni, tweetelni és videókat készíteni a múzeum tárlatáról és a látogatókról. A kiírásra 1500 pályázat érkezett a világ legkülönbözőbb pontjairól. Nem csoda, ugyanis a fizetség: teljes ellátás (az új munkaerő a múzeumban lakik), 10 ezer dolláros (2,25 millió forint) munkabér, örökös múzeumi bérlet, néhány műszaki cikk, többek között a munkához adott laptop, videókamera.
A pályázathoz egy 1 perces videóanyagot, egy 500 szavas motivációs levelet kellett mellékelni és a jelentkezési lap kitöltése is feltétel volt. A múzeum személyzete a három legalkalmasabb pályázót választja ki szeptemberben, majd a közönség szavaz a győztesről, aki október 20-án kezdi meg a munkát.