A közösségi hálók egyre nagyobb szerepet játszanak az álláskeresésben. A német vállalatoknak már több mint harminc százaléka hirdeti meg állásajánlatait valamely közösségi hálózaton - közölte a Bitkom német számítástechnikai és informatikai ágazati szakmai képviseleti szervezet hétfőn.
Elsősorban a nagyvállalatok veszik igénybe a közösségi oldalak által kínált lehetőségeket új munkaerő toborzására. Az 500 főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalatok körében 2010-ben már 58 százalék feletti volt az arány. A kis- és középvállalatoknak pedig 29 százaléka hirdetett meg állást valamely közösségi hálózaton.
"A web 2.0 (webkettő - a közösségre épülő interaktív internetes szolgáltatások gyűjtőneve) a jövő munkaerőpiaca" - jelentette ki August-Wilhelm Scheer, a Bitkom elnöke. "A vállalatoknak is jelen kell lenniük ott, ahol az emberek szakmai és magánéleti kapcsolatot tartanak fenn egymással, ahol informálódnak és ahol a szabadidejük egy részét töltik el."
A Bitkom az összes gazdasági ágazatot képviselő 1500 vállalat körében végezte el reprezentatív felmérését. A legfontosabb munkaközvetítők azonban még mindig az olyan internetes állásbörzék, mint amilyen a Stepstone vagy a Monster, ezeken a vállalatok 71 százaléka teszi közzé állásajánlatait.