Megújulás és kapcsolatépítés: ami Madonnától tanulható

Vágólapra másolva!
A berlini European School of Management and Technology egy vezetőképző szemináriumon tanítja Madonna karrerépítési fogásait "Madonna - Strategy on a Dancefloor" (Stratégia táncparketten) címmel. A kurzus vezetőit Madonna németországi turnéja kapcsán több német újság is megszólaltatta. A popsztár sikerének néhány olyan momentumát foglaltuk össze, aminek a jövő vezetői, döntéshozói is hasznát vehetik.
Vágólapra másolva!

Hosszú távú vízió, küldetéstudat

Madonna egész pályafutását a szupersztárrá válásnak rendelte alá. Ahelyett, hogy a trendeket követte volna, ő határozta meg a divatirányzatot.

Kockázatvállalás, határok megtalálása

Madonna töviskoszorúval a fején egy keresztről énekel a rajongóknak. A Vatikán felháborodik, az ügyészség nyomozást rendel el. Az eset példa arra, miként lehet a határokat kipuhatolni és kockáztatni. Mindkét tulajdonság a sikeres menedzserek ismérve. Madonna azonban nagyon ügyel arra, hogy egy bizonyos társadalmi tűréshatárt ne lépjen át. A határok átlépése ugyanis árt a karriernek. Sinead O'Connor ír énekesnő például olyan kíméletlenül bírálta a politikát és a katolikus egyházat, hogy ártott karrierjének.

Gyengék ellensúlyozása

Nincs a legjobb énekhangja, de profi zenészekkel, producerekkel, táncosokkal veszi körül magát. Kapcsolatban áll sztárdesignerekkel, rendezőkkel és az MTV zenetévével. Példája mutatja, milyen fontos eszköze a sikernek a networking, azaz a kapcsolatépítés. Igazi menedzser, mert tudja, hogyan lehet a szakmájukban legjobb szakembereket maga köré gyűjteni, motiválni, megtartani.

Állandó megújulás

Madonna másik nagy erőssége a folyamatos innováció. A nyolcvanas években Cindy Lauper 4,5 millió lemezt adott el. Akkoriban Madonnát Cindy Lauper másolatának tartották. Manapság már senki nem beszél Lauperről, megmaradt a nyolcvanas évek sztárjának. Madonna azonban még mindig az élvonalban van. Rajongótáborában minden korosztály képviselteti magát. Mindez az állandó megújulásnak, önmaga feltalásának köszönhető.

Az ügyfelek és az ipaág igényeinek elemzése

Az énekesnő szisztematikusan elemzi, mit akarnak az "ügyfelek", azaz a zenerajongók és a zeneipar. Ebből vezette le, mi kell a tartós sikerhez.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!