Hosszú távú vízió, küldetéstudat
Madonna egész pályafutását a szupersztárrá válásnak rendelte alá. Ahelyett, hogy a trendeket követte volna, ő határozta meg a divatirányzatot.
Kockázatvállalás, határok megtalálása
Madonna töviskoszorúval a fején egy keresztről énekel a rajongóknak. A Vatikán felháborodik, az ügyészség nyomozást rendel el. Az eset példa arra, miként lehet a határokat kipuhatolni és kockáztatni. Mindkét tulajdonság a sikeres menedzserek ismérve. Madonna azonban nagyon ügyel arra, hogy egy bizonyos társadalmi tűréshatárt ne lépjen át. A határok átlépése ugyanis árt a karriernek. Sinead O'Connor ír énekesnő például olyan kíméletlenül bírálta a politikát és a katolikus egyházat, hogy ártott karrierjének.
Gyengék ellensúlyozása
Nincs a legjobb énekhangja, de profi zenészekkel, producerekkel, táncosokkal veszi körül magát. Kapcsolatban áll sztárdesignerekkel, rendezőkkel és az MTV zenetévével. Példája mutatja, milyen fontos eszköze a sikernek a networking, azaz a kapcsolatépítés. Igazi menedzser, mert tudja, hogyan lehet a szakmájukban legjobb szakembereket maga köré gyűjteni, motiválni, megtartani.
Állandó megújulás
Madonna másik nagy erőssége a folyamatos innováció. A nyolcvanas években Cindy Lauper 4,5 millió lemezt adott el. Akkoriban Madonnát Cindy Lauper másolatának tartották. Manapság már senki nem beszél Lauperről, megmaradt a nyolcvanas évek sztárjának. Madonna azonban még mindig az élvonalban van. Rajongótáborában minden korosztály képviselteti magát. Mindez az állandó megújulásnak, önmaga feltalásának köszönhető.
Az ügyfelek és az ipaág igényeinek elemzése
Az énekesnő szisztematikusan elemzi, mit akarnak az "ügyfelek", azaz a zenerajongók és a zeneipar. Ebből vezette le, mi kell a tartós sikerhez.