Az Audi Hungária 2013-ra a jelenlegi 6550 fős létszám mellé 1800-nál is több új munkatársat keres legalább 60 különböző munkakörbe. "Munkaerőigényünkben a műszaki közép,- és felsőfokú végzettséggel rendelkező új munkatársak egyaránt szerepelnek - a Monster Virtuális Állásexpója így korszerű fórum lehet a felkutatásukra" - mondja Rónaszéki Balázs, az Audi személyügyi marketing referense. Felsőfokú végzettség esetében elsősorban gépészmérnököket, villamosmérnököket, mechatronikusokat, közlekedésmérnököket és műszaki menedzsereket keresnek. Emellett lehetőségeket kínálnak informatikai és gazdasági végzettségűek számára is. "A munkatapasztalattal rendelkezők és a pályakezdők jelentkezését egyaránt szívesen fogadjuk, emellett gyakornoki programunkba is várjuk aktív nappali tagozatos hallgatók pályázatát. A jelentkezők első körben állásinterjún vesznek részt - ennek sikeressége esetén AC-re - a személyes gyakorlati készségeket tesztelő értékelő központra - hívjuk be őket." - közölte Rónaszéki Balázs
300 diplomást vesz fel a Bosch
Fluck Benedek, a Bosch csoport országos humánerőforrás igazgatója elmondta, világszerte 300 leányvállalatuk működik. Magyarországon 6000 főt foglalkoztatnak, jelenleg 300, felsőfokú végzettséghez kötött pozíció vár betöltésre. Megközelítőleg fele-fele arányban keresnek pályakezdőket és már munkatapasztalattal rendelkező új munkatársakat. "Nem véletlenül döntöttünk tehát a virtuális állásexpón való részvétel mellett. A másik ok, a cég webes fejlődés iránti elkötelezettsége. A Bosch autóiparban betöltött vezető szerepe éppolyan közismert, mint amennyire kevésbé tudott, hogy mind nagyobb fejlesztéseket végez az internet alapú technológiák területén is." A további célok között szerepel a munkáltatói imázs építése, erősítése, amelyhez a virtuális expón való részvétel is nagyban hozzájárulhat. Ráadásul korábbi, pozitív tapasztalataink is alátámasztják, hogy az internet alapú toborzás a jövőben a HR-stratégia megkerülhetetlen része lesz.
A Magyar Telekom is a virtuális állásexpón keres munkatársakat
Vincotech: a webes toborzásé a jövő
"Az újdonság varázsa, az újítás iránti kíváncsiság, érdeklődés egyértelműen szerepet játszik abban, hogy jelen leszünk a virtuális állásexpón" - mondja Kochan Éva, a Vincotech HR-vezetője. Hozzáteszi, ez egy valóban ígéretes lehetőségnek tűnik, ám hatékonysága ténylegesen az expo után lesz majd mérhető. A másik fontos szempont a webes felületek előretörése a hagyományos, print médiumokkal szemben. Ez a trend mára a karrierexpók világát is utolérte - épp ezért sokkal valószínűbbnek tartom, hogy mostani célcsoportunk - a néhány éves tapasztalattal rendelkező, jelenleg aktívan dolgozó villamosmérnökök - hamarabb rátalálnak a virtuális állásexpón szereplő állásajánlatainkra, mintha a közismert gazdasági lapok hirdetései alapján keresnék azokat. További előny, hogy az érdeklődőkkel azonnal felvehetjük a kapcsolatot Skype-on is"- sorolja a hamarosan startoló expóval kapcsolatos várakozásait Kochan Éva.
Nyerő a nyelvtudás a Vodafone-nál
Mező István, a Vodafone HR-generalistája elmondta, nagyon kíváncsiak erre az újfajta technológiára. "Mindemellett folyamatosan kutatjuk azt is, miként lehetne újabb és újabb csatornákat találni az ígéretes, fiatal tehetségek vonzására, ezért is ígéretes a részvétel számunkra a virtuális állásexpón. Azt sem titkoljuk, hogy bővítés előtt állunk és jelenleg is intenzíven folyik a pályázók keresése" - mondja mező István.
A 20 ország számára támogatói (support) hátteret nyújtó üzleti szolgáltató központjuk 2007-ben jött létre. Jelen pillanatban 500-an dolgoznak itt, de a cél már az 1500 fős munkavállalói létszám elérése. "Informatikai, pénzügyi, HR, könyvelési, beszerzési és értékesítési területre keresünk az angol mellett például hollandul, portugálul, görögül, törökül, arabul, spanyolul beszélőket - akiket a hazai piacon sokszor nagy kihívás felkutatni, de egy nemzetközi színtereket is érintő, virtuális expó nagyban megkönnyítheti a dolgunkat" - mondja a HR-szakember. Az ideális jelölt legfőbb vonzereje egyébként a cégnél a nyelvtudás mellett a változatosság kedvelése és a mobilitási hajlandóság. Számos olyan pozíció nyílik meg hamarosan, ahol elkerülhetetlenek akár a váratlan utazások is.
A Procter and Gamble is kihasználja a lehetőséget