A 2,35 km hosszú szuperspeciálon persze csak tizedek döntöttek, ám valaki örülhetett, hogy egyáltalán ott lehetett - ugye Sainz mesterrel ellentétben. Sanyibá bukott edzésen, és orvosai azt tanácsolták, ne kockáztasson elvileg utolsó versenyén. No és most meg Solberg esett egyet a shakedownon, megúszta.
Bizonyára az is közrejátszik ezekben a fura történésekben, hogy a szokásosnál is csúszósabbak a laza murvás pályák - tudniilik eső, sár is nehezíti a résztvevők dolgát. Hétvégére bezzeg napos, száraz időt jósolnak, mármint ottan, Ausztráliában, ezt olvasni ki a híradásokból.
A szezonzáró rali pénteken nyolc gyorsasági szakasszal (133,27 km) folytatódik. Grönholm többször nyert már itt, Solbergnek is összejött tavaly, Loeb felszabadultan nyomulhat, Märtin megy az abszolút második helyre (Solberg 3 ponttal van előtte).
Rovanperä, Duval is meg akarja mutatni, és hát már a 2005-ös állások szempontjából sem mindegy, ki mit alakít, ergo kemény meccsre számíthatunk azzal együtt, hogy a lényegi kérdésekre már kaptunk választ (egyéniben Loebé, csapatban a Citroëné a trón). Ja, Sainz hiányában nem indított második autót a Citroën, "csak" Loeb tolja a Xsarának.
Hirdetés |
És a vébés N-eseknél még nincs döntés, öten pályáznak a végső elsőségre, közülük az éllovas Paasonen (Mitsubishi) érte el a legjobb időt a szuperspeciálon (Perth City).
A 17. Ausztrál rali állása, élcsoport:
1. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307) 1:32.9 p (91,1 km/h)
2. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) + 0.3 mp
3. Rovanperä, Pieitilainen (finn, Peugeot 307) + 0.4 mp
4. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 0.8 mp
5. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 0.9 mp
6. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 1.6 mp
7. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza) + 2.0 mp