Az MNB jogelőd felügyeleti hatósága folytatott fogyasztóvédelmi célvizsgálatot az AXA Biztosító Zrt.-nél az időskorú személyekkel kötött életbiztosítási szerződéskötések kapcsán, egészen pontosan azzal kapcsolatban, eleget tett-e a biztosító a tájékoztatási kötelezettségének. Szempont volt, hogy az időskorúak az átlagos fogyasztóknál lényegesen kiszolgáltatottabbak egy bonyolult életbiztosítási szerződés megkötésekor, ezért ilyenkor nem túlzás azt várni a biztosítóktól, tanusítsanak a szokásosnál jóval nagyobb figyelmet és együttműködési szándékot.
Az MNB az igényfelmérési gyakorlatot is megvizsgálta. A biztosítóknak a jogszabályi rendelkezések értelmében fel kell mérniük és pontosítaniuk kell a fogyasztó igényeit, mielőtt életbiztosítási szerződést kötnek. (Ez alól kivétel minden olyan megtakarítási elemet nem tartalmazó, tisztán kockázati életbiztosítás, amelyeket pénzügyi intézmény az általa nyújtott, pénzügyi szolgáltatással összefüggésben javasolt, vagy amelyeknek a biztosítási összege nem haladja meg az 1 millió forintot.) A Nemzeti Bank megjegyezte, hogy a gyakorlat folytatódik a jövőben: a biztosítóknál továbbra is kiemelt figyelmet fordít majd az időskorúakkal, a kiszolgáltatott fogyasztókkal kapcsolatos eljárások felülvizsgálatára.