"Hú de állat, egy Audival jössz???
Ja, ez az? Ez túl csajos..."
egy 24 éves férfi
Elpusztíthatatlan gyakorlat. A csajos/női autók kicsik, kis motorral, érdektelen menetteljesítménnyel, legfeljebb jópofa térkihasználással, vagy bármik egy olyan színben, amit majd nem lehet eladni (tehát NEM fekete, fehér, szürke, esetleg egyes sportosabb autók esetében elektromos kék).
Öcsém is ezt szűrte le egy pillanat alatt. Nagyjából helyesen.
Az A3 kabriója tökéletesen megtestesít mindent, amit a női autóról képzelnek és terjesztenek a férfiak, marketingesek, fejlesztők, csak ez nem annyira nyomi, mint mondjuk a halmaztárs Nissan Micra kabrió. Annyira nem nyomi, hogy megismerve úgy tűnik, már jár egy kis pici menőség a nőknek is, bár jó lenne ha a férfiakkal egyenlő fizetés is jutna mellé, hogy meg tudjuk venni.
Emberek, akik nem tudnak lejönni a kulcsról. Vannak ilyenek, de ez nem az Audi hibája, így lépjünk is túl rajta, pláne mert a kulccsal reszelés mégis csak férfias ügy, mit is keresne ebben az autóban? Ami nagyobb baj induláskor, hogy az autót csak suhanásból felértékelő suzukis (motorkerékpár, nem autó) hiába cicázna velünk egy jóízűt a következő lámpáig, ha akarnék, is nehéz lenne beszállni.
Az egy dolog, hogy ez az autó reggelire is kevés egy kisebb motorkerékpárnak, a nagyobbik az, hogy a gyújtást pár másodperc várakozás után lekapcsoló rendszer feléledése és az automata váltó időkérése rengeteg értékes időt jelentene.
A kiasutó órája pedig hiába van 280-ig osztva, itt 199-nél elér minket a vég. Cicázás kizárva.
Dehát ettől is biztos csajos, hiszen az Árpád hídig kiszorítósra kapható csajok már régen motoroznak, nem pedig ilyesmi kabriókkal járnak.
Ráadásul még egy öblöset visszabőgetni se tudtam volna, hiszen az 1,4 literes turbómotor úgy ciripel, mint egy ötvenes Vespa. De ez a ciripelés is biztos ilyen csajos, gondolom én.
Kifejezett és pozitív vezetési élményhez a motor bizony picike ebbe a másféltonnás kádba, de pörgetve attól még szerethető. Az automata váltó pont ennek a szerethetőségnek az útjába állna, de szerencsére lehet kézzel is kapcsolgatni, akkor rögtön játékos lesz, és lehet vadítani a fordulatszámmérőt.
Néhány adat
hengerűrtartalom: 1395 cm3
motor elrendezés: soros négyhengeres
végsebesség: 211 km/h
0-100 km/óra: 9,6 mp
kombinált fogyasztás l/100km: 5,9
tömeg: 1385 kg
hossz: 4421 mm
tengelytáv: 2595 mm
szélesség: 1793 mm
Bár, ezt gondolom csajok nem szokták csinálni, de végre kipróbálhatják, hátha megszeretik. Dolgozni is megszerettek az elmúlt évtizedekben, némelyik még bele is jött. Lehet, hogy a fordulatszámmérő gyilkolása is megtetszik nekik két szülés között, egy komondoron átesés előtt és kávéfőzés után.
A beltér kialakítása és stílusa nélkülöz minden csajosnak mondott jópofáskodó nyomort, rideg felsőkategóriás dizájn van és kész. A ridegséget finom anyagok és szép ívek alakítják, nincs virágtartó a műszerfalon, csupán a puszta minimálba hajló bőrhatás, lakkhatás és kevlárhatás. A kormány fogása, vastagsága, a kezelőműszerek elhelyezkedése átgondolt és logikus, itt nincs semmi megfejtenivaló.
A szükségtelen mütyűrök és plüssmackók itt lecsúsznának a műszerfalról, legfeljebb az anyósülés lábánál lehet őket elhelyezni a mocsokban. Ez meg legyen a csajok baja.
Azt bár fölösleges, de el kell mondani, hogy az A3 kabrió kivitelben sem nyiszog és szelel, még úgy sem, hogy vászontetős. Beleáll az útba, mint a cövek és esze ágában sincs se leesni, se meginogni.
Aki egy elegáns és rideg, de mégis nagyon csajos kabrióra vágyik, rendkívül boldog lesz az A3 legkisebb motorral szerelt változatával. A többiek nem lesznek boldogok. Nekik szerencsére kapható ugyanez szürke színben és S-line kivitelben.
Azzal a suzukis is kapna. Mármint a motoros.