A Hyundai reményei megalapozottnak tűnnek, hisz a rali-világbajnokság egyik leggyorsabb - ha nem a leggyorsabb - futamán csak skandináv versenyző diadalmaskodott az utóbbi tíz évben, ami bizonyítja, hogy nagyon fontos a helyismeret és a tapasztalat, s bátran mondhatjuk, Juha mindezeknek a birtokában van.
Habár az élő legenda "csak" vendégpilótaként ül kormány mögé, azért jó profihoz illően alaposan letesztelte az Accent WRC-t. A csapat Mikkeli tartományban 1100 kilométerre biztosította az autót Kankkunennek, s amikor a finn először szállt ki az autóból, teljes mértékben le volt nyűgözve annak teljesítményétől. "Nagyon meglepett, hogy milyen jó az autó! Mondhatom, nagyon megkínoztuk a gépet, mert tudnunk kell, hogy mit bír. Figyelembe véve, hogy igazán fiatal konstrukció, nagyon jó autó, elég pénzzel és idővel tökéletes lehet, és felveheti a versenyt a legnagyobbakkal" - mondta elégedetten Kankkunen. "Nagyon egyben van az autó. Jól vezethető, jó a súlyelosztása, és az ugratók után kiválóan fog talajt" - tette hozzá Repo.
Az elmúlt Forma-1-es Magyar Nagydíjhoz hasonlóan a rali-vb kilencedik futamán, a 2001-es Finn Ralin is csúcsok dőlhetnek meg. Négy világbajnok indul harcba, hogy a versengés végeztével vasárnap este elmondhassa magáról, hogy ő nyerte a legtöbb futamot a ralivilágbajnokság történelmében. Juha Kankkunen és Tommi Mäkinen mint négyszeres, Carlos Sainz kétszeres, Colin McRae egyszeres világverőként áll rajthoz, s mindegyiküknek egyaránt huszonhárom futamgyőzelem áll a neve mellett. A két komoly esélyes igazából Mäkinen és McRae, akik a pilóták küzdelmeiben - mindketten három elsőséggel, tíz pont különbséggel - az első két helyen állnak, de természetesen nem lehet leírni a spanyol Carlos Sainzot sem, bár idén még nem sikerült a dobogó tetejére állnia.
Az eddigi csúcstartó Kankkunen valószínű, nem bonthat majd a győzelemre pezsgőt, de végül is, az utóbbi tíz évben csak skandináv ralis nyert Finnországban...
Kovács Iván
Korábban: