A Subaru csak két épkézláb sofőrt tud versenybe állítani. A Mitsubishi már annyit sem, ezért szerényebb egy csöppet, a Ford tartja az esélyesek stabil színvonalát, a Skoda nemcsak az autót, hanem a csapatot is szépen "feltuningolta". A Hyundai hatodik évében is tovább próbálkozik WRC-jével, a Citroën pedig továbbra is csak versenyezget. Röviden így lehetne összefoglalni a rali-világbajnokság első futama (Monte-Carlo, január 17-20.) előtti állapotokat. De beszéljenek inkább maguk az érintettek.
Citroën
Philippe Bugalski: "A legfontosabb a helyes gumiválasztás. Olyan abronccsal kell versenyezni, amely a száraz és a nedves időjárási viszonyoknak egyaránt megfelel. Az információk kielemzése és maga a gumiválasztás művelete nagyon bonyolult csapatmunka."
Thomas Radström: "Mindenkinek nehéz lesz a verseny, de nekem különösen, mert minden méterét meg kell tanulnom. Tulajdonképp egy teszt lesz, ahol nagyon kell figyelnünk a gumiválasztásra. Kétszerezett figyelemmel fogok hajtani és arra törekszem, hogy a lehető legtöbb tapasztalatot szívjam magamba."
Skoda
Kenneth Eriksson: "Hét éve nem versenyeztem a 'Montén', így számomra ez egy óriási kihívás. Új autóval, új navigátorral, új utakon, izgalmas lesz. Fontos lesz a gumiválasztás, mert aszfalton kezdünk, aztán hóban folytatjuk, és gyakran már nincs lehetőség változtatásra. Az Octavia nagyon jól megy, és a svédországi tesztek alapján nagyon bizakodó vagyok."
Toni Gardemeister: "Nem akarok semmit elkiabálni, de eddig mindig jól szerepeltem Monte-Carlóban. Pontszerző helyezésben reménykedem. Elégedett vagyok az Octavia WRC-vel, nagyon könnyen kezelhető autó."
Roman Kresta: "Nagyon várom a monacói rajtot. A tavalyi előfutamokból ismerem a terepet, épp ezért a célba jutásra korlátozódnak az elvárásaim. Meg szeretném törni tavalyi rossz sorozatomat."
Hyundai
Freddy Loix: "Nagyon élvezem, hogy újra egy kisebb autóban ülök, amely ráadásul karakteresebb is, mint a Toyota. A Hyundai jó alapokra épült, a lengéscsillapítókon is fejlesztettünk. Nagyon könnyen hozzászoktam a váltóhoz is, illik a stílusomhoz. Szeretem ezt a futamot, sokoldalúsága miatt mind közül ez az egyik legravaszabb."
Armin Schwarz: "Vakációzni jó. Síelhetsz, pihenhetsz, de ezúttal nem tart soká, amíg az agyad visszaáll a versenyzésre, mert nagyon rövid volt a szünet. Monte-Carlo a már ismert okok miatt nagy verseny lesz. Sokunk most ismerkedik az autóval, fejlesztgettük őket, és most végre kipróbálhatjuk versenyen is. Maga a rali a rengeteg beállítás miatt igényel nagy figyelmet, teljes mértékben bíznunk kell az időjárás- és a pályaelemzőkben. Arra törekszem majd, hogy tiszta maradjon a fejem, és végig nyugodt legyek - számomra ez a recept a jó eredményhez."
Subaru
Tommi Mäkinen: "A csapat és az autó is új, de a legfontosabb az, hogy az egyik kedvenc ralimmal kezdünk. Nagyon izgulok, és bizonyítani akarok. Az első aszfaltos tesztek után nagyon-nagyon jól éreztem magam a Subaruban, és még mindig hátravan néhány teszt. Azt hiszem, a lehetőségekhez képest remekül felkészültem. Ami a stratégiámat illeti, nehéz bármit is mondani a verseny előtt, de reményeim szerint elég gyors leszek ahhoz, hogy jó helyezést érjek el."
Petter Solberg: "Az utóbbi időben volt néhány nagyon biztató tesztünk, és óriási élmény Tommi mellett dolgozni. Nagyon tapasztalt, és már javasolt is néhány olyan beállítást, amellyel jobban teljesítettünk, és én is használhatom ezeket. Tavaly talán túl korán túl jól mentem, és utána kicsit elizgultam a dolgokat. Az első évem volt, viszont idén le kell nyugodnom, és tapasztalatot kell szereznem. Nyilvánvalóan a tőlem telhető legjobb eredményt akarom elérni - remélem, pontszerzőként végzek -, de a sebességet csak fokozatosan fogom növelni."
Ford
Carlos Sainz: "Teljes mértékben a 'jégfigyelő' gárdára támaszkodunk, ezért nagyon fontos, hogy jól végezzék a munkájukat. A csapatom mindig tesz egy javaslatot a gumitípusra vonatkozóan, de szeretem meghallgatni az előrejelzéseket, és utána egyedül meghozni a döntést. Ez az egyik legnehezebb rali az időjárás szempontjából, mert nagyon hamar megváltozhatnak a körülmények. Nagyon tájékozottnak kell lenni a gumik terén."
Colin McRae: "A szakaszok nem túl nehezek, de a változó időjárási körülmények igazán kiszámíthatatlanná teszik a futamot. Tökéletesítettük a Focust, amely tavaly három futamot nyert, és a 2001-es autó megbízható alapjain nyugszik."
Markko Märtin: "Nincsenek használható tapasztalataim a tavalyi Monte-Carlo raliról, és ami van, azt is inkább elfelejteném. Nem is tudom, mit várhatok magamtól, így a rajt után minden bizonnyal már jobban fogom érezni magam, igyekszem tanulni. Nagy siker lenne, ha célba érkeznék első fordos versenyemen. A feladatom a csapat segítése, de valószínű, hogy Monte-Carlóban még nem tudok igazán helytállni, mert nem nagyon ismerem a szakaszokat. Sőt, inkább én várok csapattársaimtól segítséget."
Mitsubishi
Francois Delecour: "Nem akarom azt mondani, hogy megnyerem a versenyt. Az autó még mindig nagyon új, viszont biztos, hogy mindenképp versenyképesek leszünk. Ha látom a kanyar végét, kicsit gyorsítok, és majdnem lehetetlen megpördíteni az autót. Más WRC-k oldalazva jönnek ki a kanyarból, a Lancer egyenesen. Rengeteget dolgoztak vele, és nagyon jól sikerült. Ha hozzászokom, hogy korábban nyomjam a gázt, jó lesz minden."
Alister McRae: "Az autó 'alapban' ugyanolyan jól viselkedik az aszfalton, mint a hóban. Rengeteg beállítást végigpróbáltunk, amíg megtaláltam a testhezállót. Habár nem volt sem nagy hó, sem komoly jég, azért eléggé csúszós volt a tesztpálya. A motor nagyon erős és többnyire jól működik. Amikor először vezettem a Lancert, furcsa volt, meg kellett szoknom, de egyáltalán nem aggódom az autó miatt, csak a gumiválasztásunk jól sikerüljön, és akkor befejezem a futamot. A hősködést későbbi megmérettetésekre tartogatjuk."
Peugeot
Richard Burns: "Az elsődleges célom, hogy hozzászokjak az autóhoz. Ha minden simán megy, pontszerző helyen végzek. Ez a futam nem tartozik a kedvenceim közé, de jól is elsülhet a dolog."
Korábban:
Kovács Iván