A Nordic Racing magyar versenyzője a pénteki edzés elején motorhiba miatt kiállni kényszerült. A szerelők szétszedték az autót, de csak hosszas vizsgálódás után derült ki, hogy egy rosszul beszerelt szenzor okozta a gyújtásnál jelentkező problémákat. Az autó csak az edzés második felvonásának végére lett kész, és akkor a szakadó esőben Zsolt már nem tudott versenyre kelni a mezőny többi tagjával (akik szintén hiába köröztek, nem tudtak javítani eredményükön). Az edzést követően válságstáb ült össze a Nordic csapatánál, ahol a sorozatosan előforduló műszaki hibák miatt (Zsolt Interlagosban szintén csak a 20. helyről indulhatott az autó műszaki problémái miatt) a mérnökök és a szerelők komoly elmarasztalásban részesültek.
Zsolt a szombati versenyre rendkívül elkeseredett hangulatban készült, mivel elmondása szerint lelkileg borzasztóan megviselte az, hogy sorozatosan kiszolgáltatott helyzetbe kerül a műszaki problémák miatt. Szerencsére a szombati versenyen aztán már mellé szegődött a szerencse, kiváló versenyzést mutatott be. A rajtnál rögtön két vetélytársát sikerült megelőznie, majd fokozatosan jött fel. A verseny közepén már a tizedik helyen autózott, és jó esélye volt arra, hogy akár a nyolcadikra is felzárkózzon, de az egyik kanyarban hibát vétett, kicsúszott, sokat veszített. Később még egy helyet tudott javítani, kilencedikként fejezte be a 31 körös versenyt.
"Boldog és felszabadult vagyok, mert annyi gond és probléma után végre sikerélményhez jutottam" - nyilatkozta Baumgartner. "A pénteki edzés után rendkívül feszült és elkeseredett voltam, és őszintén szólva nem nagyon bíztam az autóban. Már-már el sem tudtam képzelni, hogy a versenyt meg tudom úszni műszaki problémák nélkül. Aztán szerencsére szombaton tényleg minden rendben volt az autóval, és egy nagyon jó versenyt tudtam produkálni. A rajt pillanatától kezdve egészen a leintésig remekül éreztem magam az autóban, végig jó ritmusban versenyeztem. Sajnálom, hogy egy hibát vétettem, ha az nincs, akkor talán még előrébb is végezhettem volna. De nem vagyok telhetetlen, ennek is örülök. A Nordic vezetői is örültek, hiszen számukra is fontos volt, hogy kijöjjek abból a gödörből, amibe közösen kerültünk az idény elején. "
Zsolt azt reméli, hogy a jövőben zavartalanul mehet az időmérőn, s akkor előrébb is végezhet: "Jó hír az is, hogy csapattársamat, az F-1-ben tesztpilótaként szereplő Ryan Briscoe-t sikerült megelőznöm. Az ausztrál fiúval így jól áll a különversenyünk, hiszen eddig minden olyan versenyen és teszten jobb voltam nála, amikor a műszaki gondok mindkettőnket elkerültek. A csapat azt is kimutatta, hogy a versenyen futott köridőket számítva az edzésen a nyolcadik helyet szerezhettem volna meg, ha nincs gond a motorral. Ezek mind biztató jelek, és jók arra, hogy visszaadják az elmúlt időben megtépázott önbizalmamat és hitemet. Remélem, hogy a következő versenyeken már kedvezőbb pozícióból rajtolhatok, és akkor talán előrébb végezhetek."
F-3000, Imola, végeredmény:
1. Sebastien Bourdais (Super Nova Racing) 51:39.076
2. Rodrigo Sperafico (Durango Formula) 51:40.261
3. Giorgio Pantano (Coloni F3000) 51:51.717
4. Antonio Pizzonia (Petrobras Junior Team) 51:53.282
5. Patrick Friesacher (Red Bull Jr) 51:57.014
6. Tomas Enge (Arden Team Russia) 52:03.188
7. Bjorn Wirdheim (Arden Team Russia) 52:09.719
8. Nicolas Kiesa (PSM Racing) 52:20.138
9. Baumgartner Zsolt (Nordic Racing) 52:48.127
10. Tiago Monteiro (Super Nova Racing) 53:02.524
...13. Ryan Briscoe (Nordic Racing) 53:04.636
Korábban:
Baumgartnert csapattársa ejtette ki
Fórum: