Sainzék semmire sem mennek a Forddal |
Sainz jelenleg a hatodik, McRae pedig a tizedik a pontvadászatban, a Ford pedig - a Peugeot mögött, holtversenyben a Subaruval - 27 ponttal a második a gyári csapatok közt. A Ford helyzetét nehezíti, hogy mindkét pilóta szerződése az idei szezon végéig szól, s egyikük sem titkolja, hogy szívesen fontolgatna jobb ajánlatokat (vagy autókat). A két sztár minden bizonnyal kelendő lesz a ralipiacon, hisz komoly szponzorok állnak mögöttük, s természetesen ezek a támogatók az új csapatot is erősítenék.
Persze rögtön megindultak a találgatások a jövőt illetően, s a Citroën neve az elsők közt került szóba. A franciák jövőre a vb-sorozat minden futamán elindulnak, s nem árt, ha tapasztalt, sokat próbált pilóták viszik a csapatot a fiatal Sébastien Loeb mellett.
Malcolm Wilson, a Ford főnöke egyelőre nem is tehetett mást, minthogy megerősítette az állításokat, de leszögezte, hogy körömszakadtáig küzdeni fog a két pilótáért. "Nem tagadom, a két versenyző 'piacképes', de nagyon keményen fogunk harcolni, hogy megtartsuk őket. Viszont mindent egybevetve hosszútávra tervezünk, nemcsak a közeljövőre gondolunk."
Murvás lesz a Katalán rali
Brit sajtóértesülések szerint lehetséges, hogy a 2003-as ralivébén már murvás versenyként szerepel a Katalán rali. A változtatás nem lenne új a rendezőségnek, ugyanis Carlos Sainzék csak 1993 óta száguldoznak a legkeményebb burkolaton, így a visszaváltás esetén nem érhetné túl sok meglepetés a szervezőket.
A futam lebonyolítója, a Royal Automobile Club of Catalunya a lehetőségekhez képest minél hamarabb vissza szeretne térni a régi pályára, így már nagy valószínűséggel jövőre újabb murvás futammal bővül a sorozat. Kevés aszfaltos verseny lévén, a katalánok fontolgatják annak a lehetőségét is, hogy vegyes borítású, félig murvás, félig aszfaltos utakon száguldozzon a ralielit.
A világbajnokság vezető személyisége, David Richards szerint a borítások leginkább a látvány szempontjából fontosak, márpedig a murvás versenyek izgalmasabbak, s a közönség szempontjából élvezetesebbek. "Szerintem ragyogó ötlet a váltás. Elég aszfaltos futam van a világbajnokságban, és ezek kevésbé látványosak a televíziós közvetítések számára."