Az 1456 km-es össztáv végén a 2000-es világbajnok Grönholm idei harmadik győzelmét könyvelhette volna el, a Peugeot meg az ötödiket, állandóan duplázva, de a versenybíróság kizárta a finn pilótát, így Burns nyert, idén először. Az indoklás: a záró nap első gyorsaságija előtt Grönholm a parc fermében betolta az autóját, a Peugeot-csapat egyik technikusa pedig a kocsi mellett állt - a szabályok ez utóbbit tiltják. Az óvást a Subaru nyújtotta be, a Peugeot nem fellebbezett. Megjegyzendő, hogy az oroszlánosok első argentin sikerüket érték el, a francia konstruktőr zsinórban harmadik vb-aranya nem kétséges, Grönholm diszkvalifikálása, Rovanperä és Panizzi korai búcsúja halovány reménysugár a riválisoknak.
Az utolsó előtti szakaszon balesetet szenvedett, s emiatt feladta a versenyt a négyszeres világbajnok Mäkinen, aki a gyorsasági előtt 5.5 mp-es hátránnyal második volt. A finn subarus kockáztatott, hogy megelőzze Grönholmot, autója lesodródott az útról, sem ő, sem társa, Lindström nem sérült meg. Tommi hatból négyszer búcsúzott időnek előtte, nem megy neki. Ha tudta volna, mi történik Grönholmmal, s csak békésen autózgat, tíz ponttal, győzelemmel, nyugtával dicséri a hétvégét...
A Subarunak Solberg harmadik helye jelenthet némi vigaszt, igaz, a norvég szombat este még Sainz mester előtt állt. A "matador" azonban beerősített, kielőzte, negyedik és ötödik is fordos, "McCrash" és Märtin lett, az észt tehetség első idei pontjainak örvendezhet. A Ford meg annak, hogy öt egységnyi előnyt csikart ki a Subaruval szemben, minden valószínűség szerint ugye csak az ezüstért mehet a csata.
Szintén megszerezte első idei pontjait a Skoda, s mindjárt veri is a Hyundait, a hatodikként és hetedikként bekocogó Gardemeister és Eriksson révén (mert Märtin a Focusszal csak magának aratott babérokat). Következik az Akropolisz-rali június (13-16.)
Ami a ponttáblát illeti: hatalmas változások nem történtek, csupán apróbbak - Burns alaposan feljött Grönholmra, már csak két pont a nyurga északi előnye, Sainz pedig "tovahaladt" Mäkinen mellett, Solberg és idősb McRae is kapaszkodik. Csapatban a Peugeot utcahosszal vezet, a futam előtt holtversenyes Ford és Subaru közül előbbi jött ki jobban, no és feliratkozott a Skoda is.
Argentin rali, végeredmény, élcsoport:
1. Burns, Reid (brit, Peugeot 206) 4:07:06.8 óra
2. Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus) + 1:02.3 p
3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 1:06.3 p
4. C. McRae, Grist (brit, Ford Focus) + 3:21.4 p
5. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 3:54.7 p
6. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Octavia) + 6:21.1 p
7. Eriksson, Thorner (svéd, Skoda Octavia) + 8:18.9 p
8. Kankkunen, Repo (finn, Hyundai Accent) + 9:05.6 p
9. A. McRae, Senior (brit, Mitsubishi Lancer) + 9:51.9 p
Ajánlat:
Korábban:
Már Mäkinen vezet az Argentin ralin
Fórum: