Morcos McRae |
Fotó: DPPI |
A látványos autózásáról, félelmetes gyorsaságáról és irdatlan bukásairól híres skót menőt mostanság a feltörekvő Citroënnel "házasítják" - az biztos, hogy a teljes vb-programban jövőre debütáló franciák komolyan gondolják, s már eddig is bizonyították: számolni kell velük.
A Ford meg nyerni akar persze, mint nagyjából mindenki, ám csak nem tudja elcsípni a Peugeot-t (mint a Williams a Ferrarit a Forma-1-ben - sőt egy Subaru-McLaren párhuzam is bátran vonható...). Készülget az új Focus, ám rengeteg pénz kell hozzá, s a vezetőség azt találta ki, hogy egyik sztárpilótájának elbocsátásával csökkenti költségvetését.
McRae mellett a 40 éves, kétszeres világbajnok (1990, 92) Carlos Sainzról van szó - a spanyol klasszis már kijelentette: kisebb fizetésért is maradna... Mindkét nagyágyú szerződése lejár a szezon végeztével - a Ford 2003-as kötelékében egyelőre az észt Markko Märtin és a francia Francois Duval (akit legközelebb az Ausztrál ralin láthatunk Focus WRC-ben) helye szilárd (ők jó fiatalok és rendkívül tehetségesek).
Mindezek alapján egyértelműnek és ésszerűnek tűnne a Sainz, Märtin, Duval felállás, ám Martin Whitaker Ford-főnök legutóbb azt mondta: a csapat kész megtartani McRae-t, mert hát ő hozta majd összes futamgyőzelmüket (tizenegyből kilencet).
Ez a nagy helyzet most, ha a hátralévő négy futamon (először is szeptember 19-22.: San Remo) valaki kivágná a rezet, az ugye nagyban befolyásolná az ügy alakulását. McRae, a Ford és akár Sainz is lehet még világbajnok - amúgy egyik sem valószínű, nagy a Peugeot, illetve Grönholm előnye és fölénye.
McCrash egyébiránt megint csak kipróbál valamit, hétvégén az ASCAR-sorozat rockinghami viadalán terelget egy Fordot, oválpályán, 250 km/h felett (miután "előtesztel" San Remóra a Focusban, s mielőtt otthon ünnepelné öccse, a hyundaios Alister harmincadik születésnapját). Az angliai másfél mérföldes pályán a CART-széria is dübörög. A tesztek során hamar kiderült, hogy McRae ezen a területen is elemében van, zöldfülű soha nem repesztett még olyan időt, mint tette a skót.
Az eredeti foglalkozását tekintve ralibetyár Colin vezetett már helikoptert, mindenféle motort, F1-es gépet is, kalandvágya és éhsége jókora. Meg aztán a Ferrari sztárját, a német Michael Schumachert is kihívta egy párviadalra, mondván: ugyan döntsék már el, ki is a földkerekség legjobb "sofőrje". Schumi kitért előle...