"Nem haragban válunk el egymástól, de számomra fontos volt ennek a döntésnek a meghozatala, mivel a Nordic jelenlegi állapotában nem az a csapat, amely a további fejlődésemet, előrelépésemet segítheti" - mondta Baumgartner. "Amikor tavaly hozzájuk szerződtem, azt gondoltam, hogy egy nagy célokat maga elé tűző ambiciózus csapatba kerülök, de ahogy teltek a hónapok, látnom kellett, hogy mindez nem így van. Már az is meglepett, hogy az ígéretekkel ellentétben nem egy tapasztalt, ismert pilótát szerződtettek mellém, hanem a hozzám hasonlóan újonc Briscoe-t, akitől őszintén szólva keveset tanulhattam, amit az is bizonyított, hogy rendre le is győztem. Később Briscoe helyére a szintén zöldfülű Ted Björk érkezett, és mindez nem azt jelezte, hogy a csapatnak komolyak a tervei."
"Szinte egész évben műszaki hibákkal küszködtünk, mérnökök és szerelők távoztak a csapattól. Az első két futamon én voltam az egyetlen pilóta, akit mindkét időmérésen technikai hiba sújtott. Az idény végére az egyik rivális csapat kiszámolta, hogy az egész mezőnyben nekem volt a legtöbb műszaki problémám, és a Nordic csapatának 64 százalékkal volt több műszaki problémája, mint a többi csapatnak. Az idény közben a külvilág nem igazán értette, hogy a korábban szárnyaló csapat mitől esett vissza, miért érünk el gyengébb edzésidőket és a versenyeken miért nem sikerül a pontszerzés. Sajnos ennek a versenyzők tapasztalatlansága mellett az is oka volt, hogy a csapat nem volt megfelelően motivált. A Hungaroringre már úgy érkeztük, hogy nyílt titokként emlegette mindenki: a Nordic tulajdonosai árulják a csapatot. Akkor még az is felmerült, hogy esetleg felbontjuk a szerződést, és kiszállok a csapatból, de más csapatoknál dolgozó szakemberek is azt ajánlották, hogy versenyezzem végig az évet, hiszen szükségem van a további tapasztalatokra, még akkor is, ha azok esetleg negatívak."
"Szerencsére három nagyon jó verseny maradt az idény végre, ahol kemény csatákban mutathattam meg, hogy mire vagyok képes. Ez azért is volt szerencsés, mert a Magyar Nagydíj óta több F3000-es csapat is megkeresett, és szinte folyamatosan tárgyalásban állunk azokkal a csapatokkal, melyek jövőre szívesen látnának."
- Melyik csapatokról van szó?
- Egyelőre nem mondhatok konkrétumot, de annyit elárulhatok, hogy ezúttal sokkal alaposabban választjuk meg a leendő partnert, mint korábban. Garancia erre Frank Tamás személye, akinek az F1-es bemutatkozást is köszönhetem, és aki ugyanolyan jól ismeri az F3000 világát, mint a Forma-1 útvesztőit. Frank úr mellém állt, és arra törekszik, hogy másokat is mellém állítson. Erre nagy szükség is van, hiszen szponzorok és támogatók nélkül minden erőfeszítésünk hiábavaló lenne. Amennyiben a világ más tájaihoz hasonlóan Magyarországon is lesznek olyan cégek, amelyek fantáziát látnak az F3000-ben és a Forma-1-ben, akkor minden tervünknek reális esélye van. Több olyan csapat is megkeresett, mely idén ott volt az élbolyban, így nagy esély van arra, hogy október közepére már aláírt szerződésem lesz egy komoly csapathoz.
- Ha újabb F-3000-es szerződést köt, akkor kizárt a korábban felvetődött Forma-1-es tesztpilótai állás lehetősége?
- Nem, sőt ez csak elősegítheti annak a lehetőségnek a megvalósulását. Nagy terveim vannak, versenyzői tapasztalatra mindenképpen szükségem van, ezért elsődlegesen fontos lépés az, hogy egy színvonalas, megfelelő háttérrel rendelkező F3000-es csapathoz szerződjek, ahol folyamatosan versenyezve fejlődhetek. Természetesen nagyon fontos lenne, ha emellé egy Forma-1-es tesztpilótai lehetőséget is kapnék, hiszen úgy az eggyel nagyobb kategóriát is elkezdhetném tanulni.
- Mekkora esélyt lát erre?
- Minden korábbinál több esélyem van most, hiszen Frank Tamás révén olyan segítőm van, aki nem csupán a legjobbat akarja nekem, de tud tenni is ennek érdekében. Ettől függetlenül nem szeretnék jóslásokkal foglalkozni. Az én dolgom most az, hogy rengeteget dolgozzak, tanuljak. Fizikálisan és mentálisan tökéletes állapotban kell legyek, ha egyszer meg akarok ragadni egy adódó lehetőséget.