A pénteki edzések után a szombati időmérő edzés sem jött össze Talma elképzeléseinek megfelelően. Természetesen a technika szólt közbe. Az első időmérő minden pillanata majdnem percre pontosan megismétlődött szombaton: a harmdaik körben eddig ismeretlen ok miatt ismét megragadt a motor. A szerelők próbálták megjavítani, de nem tűnt egyszerű feladatnak, így Gábor átült a tartalékmotorra és azzal folytatta a második időmérőt.
A tartalékmotor teljesítménye sajnos jóval alacsonyabb amit tetőzött még az is, hogy Talmát feltartotta egy szabadkártyás japán versenyző is. Mindezek alapján a Gábor a 25. helyen végzett, így a hetedik sorból vághatott neki a vasárnapi versenynek. Talmácsi az időmérő után elmondta: nem szomorkodik, jó formában van és a rossz rajtpozíció ellenére mindet el fog követni, hogy pontszerő helyen végezzen.
Nos, a bravúr nem sikerült a magyar motorosnak. Egy szemzációs rajttal ugyan sikerült már az első kanyarban tíz versenyzőt leelőznie (így a 15. helyen fordult be), ám még az első körben közvetlen előtte elesett egy szabadkártyás hazai pilóta és Talma ahhoz, hogy elkerülje az ütközést kénytelen volt kimenni a pályáról.
Emiatt az első kör végén az utolsó helyre tudott csak visszajönni. Az időmérők alapján már mondanunk sem kell, hogy a versenygép sem hozta azt a teljesítményt, mint Brazíliában. Bár a verseny alatt Talma körről körre előzte le versenytársait, mindez csak annyira volt elegendő, hogy a 21. helyen érjen célba.