Bekövetkezett, amiről mostanság suttogtak, Auriol aláírt a Skodához. A "csehek" csak nem tudnak előrelépni, a tapasztalt - és 1994-ben a Toyotával világbajnoki címig jutó - francia klasszissal az Octavia volánja mögött jobbak lehetnek, sokkal. A Toyota után a WRC-ben pusztán rövidke kirándulást tett Seattal próbálkozó-szenvedő, 2001-ben a Peugeot-nál bizonyító, majd hamar kitett Auriol idén nem sok lehetőséghez jutott, csupán a nyitó Monte-carló-i ralin döngethetett "privátban", ki is esett.
A Volkswagen-konszernhez tartozó cseh istállóhoz Auriol magával viheti és viszi is korábbi (honfi)társát, Denis Giraudet navigátort. Márkatársa pedig a következő idény 14 versenyén Gardemeister lesz, aki egyre jobb, megbízható és kiváltképp murván megy neki - azaz jól meglesznek és eredményt is hozhatnak az aszfaltbetyár Auriollal.
A francia "veterán" elégedett, hogy újra gyári versenyző lehet, s bizakodó, mondván rögtön a szezon elején megmutathatja, mire is képes, miért is volt jó döntés neki kenyeret adni. Mert háromszor nyert már Monte Carlóban, persze az Octaviával egy dobogó is emberes bravúr volna.
Auriol érkeztével az idén minden áldott versenyre benevezett, 46 éves svéd Kenneth Eriksson sorsa több mint bizonytalan, csakúgy, mint az egyelőre csak tanulgató, 26 esztendős cseh Roman Krestáé.
A Skoda pillanatnyilag - tucatnyi futamot követően - 8 ponttal utolsó a konstruktőrök között, tavaly is csak 17 egységre és holtversenyes ötödik, egyben sereghajtó pozícióra futotta.