Jövőre ritkán láthatunk majd Lancereket |
Fotó: EPA |
Ami nagyjából érthető is. Kezdődött azzal, hogy a Mitsubishi színeiben 1996 és 1999 között zsinórban négy egyéni vb-címet szerző finn Tommi Mäkinen átigazolt a Subaruhoz, majd kiderült, a Marlboro is távozik az 1998-ban gyári elsőségig is jutó csapattól.
Közben az idei sorozatot csak a kiábrándító utolsó helyen zárta a csapat, a Skodával egyetemben mindössze kilenc pontocskát gyűjtve. A határozat ezzel együtt, miszerint kihagyják a 2003-as szezont, mindenféleképp komoly fejfájást okozhat a pilótáknak (és navigátoraiknak) - a francia Delecournak, a skót Alister McRae-nek és a finn Paasonennek (is).
Mert ugyan a vezetők állítják, néhány futamon csatasorba állítják a Lancert (vagy nem a Lancert), de se azt nem tudni, hol, hány alkalommal, se azt, kivel a volánnál. Suttogják, hogy a Mitsubishi 2004-ben kisebb, esetleg a Colton alapuló géppel tér vissza, Francois Delecour is ebben bízik.
"Talán egyszerűbb lenne egy új autóval" - nyilatkozta a francia aszfaltmenő. "Sok idő kellene még ahhoz, hogy a Lancer igazán versenyképes legyen." Delecour egyébként bölcs lépésként értékelte, hogy jövőre nem indul a Mitsubishi - a gyár szempontjából. "Mint versenyző, borzasztó. Jobb egy kevésbé életképes autót vezetni, mint semmit."