III. Savaria-rali, Szombathely, Kőszeg környéke (15 gyors, 138 km) - a verseny, amely után szinte mindenki úgy nyilatkozott, ez volt pályafutása legnehezebb meccse. Aki győzött, az a legértékesebb sikerről beszélt, aki lemaradt, az meg arról, mennyire kemény is volt, milyen jól is jár ezzel a magyar ralisport (bizony), meg, hogy majd Veszprémben visszavág. Meg, hogy borzasztó volt a hőség. De kezdjük az elejéről.
Történt, hogy hiába harangoztuk be mi is, Kissék nem tértek vissza az elitbe, illetve hát Szilágyiék sem indultak - hiányzott a biztosítás a Subaru WRC-hez. Az első két gyorsot Benik hozta, hogy aztán sorozatban négyszer Janika diadalmaskodjon. A különbségek azonban alig mérhetők voltak, a pénteki nap végén 1,1 mp volt a fordos és a peugeot-s között.
Még az első napról: prológ ezúttal ugye nem volt, bezzeg új, aszfaltos szakaszok, zárásként meg egy murvás szuperspeciál (előtte futóműcsere). Ezen a mitsubishis (no nem WRC-s) Aschenbrenner száguldott végig leghamarabb, ám a rendezőség kanyarlevágáson érte, 5 perc bünti. Így lett negyedikből huszonnegyedik.
Beniken és Janikán kívül dobogón ekkor még az összetettben holtversenyen első Angyalfi (Subaru WRC) érezhette magát, utána sorrendben a Szabó (Skoda WRC), Turi (Mitsubishi), Tagai (Subaru WRC), Bútor (Citroën), Herczig (Citroën) és Elek (Mitsubishi) nyomult.
Szabó lázasan versenyzett, a második gyors után ki is akart állni, annyira nem volt jól. A legutóbbi, fehérvári rali győztese és az összetett pontverseny társelsője aztán továbbment, rábeszélték. Asi hibáját és visszasorolását követően az A csoportban Turi vezetett, F2-ben Bútor, az N-esek mezőnyében Elek.
Szombat, 8 murvás szakasz, további elképesztő csaták. A gyorsokból Benik és ifj. Tóth kettőt-kettőt, Asi négyet nyert, Benik végül "fölényesen", 4,5 mp-cel végzett az élen a hatszoros bajnok előtt. Bronzos Szabó lett (Octaviájával háromból három dobogó, nem rossz).
Negyedikként Tagaiék értek célba - a nyitó Salgó-ralin harmadikok lettek, majd Miskolcot és Fehérvárt kihagyták, szép ritörn. Az A csoportban abszolút ötödikként Turiék győzedelmeskedtek, Asinak meg kellett elégednie a csoportmásodik és abszolút hatodik hellyel - így is nagyot alkotott.
Az F2-es párharc Bútroék sikerét hozta úgy, hogy az utolsó gyors előtt tizedre azonos volt az idejük a Herczig unokatestvérekkel. Mindkét egység minden fölöslegeset kipakolt a Saxóból, a hajrá Bútornak sikeredett jobban. A N csoportban a majd' két év után visszatérő Elek nyert Spitzmüller és Szajky előtt (Oroszlánék eltrafáltak egy fát, kiestek).
Angyalfiék bukásáról még nem volt szó: a 8-as gyorson beestek egy kerítésbe, ahonnan az autót ugyan kiszedték, de nem tudták folytatni. Dobogós helyet adtak el. És összetettben is visszacsúsztak, az élről a harmadik helyre. Élen az idén már kétszer győztes Benikék 5,5 pont előnnyel Szabóékkal szemben, Janika felkúszott ötödiknek.
Négy futamon vagyunk túl, négy van még vissza, közte a dupla szorzójú Budapest-rali (meg Mecsek meg Zemplén), és ne feledjük: egy verseny "mínuszolására" van lehetőség a végelszámolásnál. Azaz Janika már nem nagyon hibázhat, ha hetedszer is bajnok akar lenni - mindenesetre nagyon rég nem verték meg élesben, az utolsó méterekig tartó nagy meccsen.
Összetett állás négy futam után (élcsoport):
1. Benik, Somogyi (Ford Focus WRC) 62,5 pont (20, 0, 22,5, 20)
2. Szabó G., Kerék B. (Skoda Octavia WRC) 57 (0, 15, 30, 12)
3. ifj. Angyalfi, Kazár (Subaru Impreza WRC) 45 (15, 12, 18, 0)
4. Aschenbrenner, Földesi (Mitsubishi Lancer Evo) 39 (10, 8, 15, 6)
5. ifj. Tóth J., Tóth I. (Peugeot 206 WRC) 35 (0, 20, 0, 15)
6. Turi, Kerék I. (Mitsubishi Lancer Evo) 30 (0, 10, 12, 8)
7. Bútor, Tóth V. (Citroën Saxo Kit-Car) 25 (6, 6, 9, 4)
8. Tagai T., Tagai R. (Subaru Impreza WRC) 22 (12, 0, 0, 10)
9. Herczig N., Herczig R. (Citroen Saxo Super 1600) 8,5 (0, 4, 1,5, 3)
10. Szilágyi, Domonkos (Subaru Impreza WRC) 8 (8, 0, 0, 0)
Következik a Veszprém-rali július 11. és 13. között.