A 45., Imperia központú San Remó-i ralin, a vb-sorozat 11. állomásán 14 gyorsasági lesz 387,36 km össztávval (etappal együtt 1375,86 km). Tehát kevés (raádásul a 14 csak 7 - mindegyiken dupláznak), ám ennek megfelelően nem egy igen hosszú szakasz vár a legjobbakra (például a Teglia nevezetű 52,3 km-es menetet kétszer is teljesítik). Bontásban: pénteken hat szakasz 142,14 km-rel, szombaton négy, 149,10 km-rel, vasárnap meg ismét négy, 96,12 km-rel.
És ez az első a három klasszikus aszfaltverseny közül, amelyeket egyrészt négy hét alatt "zavarnak" le, másrészt amelyek igencsak döntő fontosságúak a végső győzelemért folytatott csatában (zárás szokás szerint murván, Nagy-Britanniában).
Az is lehet, hogy jövőre nem San Remóban és aszfalton, hanem Szardínián és murván rendezik az olaszországi versenyt, na de most még dél-Alpok: hegyre fel, onnan le, eső, köd válthatja a szép őszi napsütést, szűk, trükkös, száraz körülmények között poros, csúszós utak, változó "burkolatok", felületek, kigyorsítás, erős fékezés, gumiválasztás roppant fontos.
Az elmúlt három esztendőben a francia Panizzi fivérek Peugeot-val nem találtak legyőzőre, idén bezzeg Loeb és Elena nyerte Citroënnel az eddigi két aszfaltos futamot, Monacóban és Németországban. És míg előbbieknek csak epizódszerep jutott a mostani évadban (mennek is a visszatérő Mitsubishihez), utóbbiak jó eséllyel pályáznak a világbajnoki címre.
Kezdjük is hát a Citroënnel: a trónkövetelő PSA-kistesó négy Xsarát is bevet: Loeb mellett egy másik francia specialista, Bugalski, valamint a két "nagy", a kétszeres világbajnok (1990, 92), harmadik elsőségére törő spanyol Sainz és az 1995-ös legjobb, jövőre egyelőre állástalan skót McRae nyomul. Bármelyikük győzhet, a legesélyesebb persze Loeb.
McRae-vel kapcsolatban felröppent az a pletyka, hogy gyári ülés híján (mert a Citroënnél nem kell) privátban törne borsot a konstruktőriek orra alá, és Alister öccsével együtt - mondja az egyik WRC-mindenható David Richards. Szerinte az sem elképzelhetetlen, hogy 1981 után ismét privát induló nyerjen, s ha valaki, hát ő tudja, hogy kell azt. Tudniilik Ari Vatanen navigátoraként neki sikerült.
McRae amúgy nyerni ment, szögezte le, jól jönne még egy-két futamgyőzelem - had legyen egyedül első ebben a tekintetben. Ne holtversenyes legjobb a most még csapattárs Sainz mesterrel, akit vesekővel műtöttek a napokban. Sanyibá sose nyert még San Remóban, valószínűleg ezúttal sem fog.
Bugalski meg sosem ért még célba, pedig ötször próbálkozott. Loeb legutóbb Ausztráliában bizonyította, komolyan kell vele számolni. Ha Itáliában is sikerülne győznie, ha megverné Panizzit..., meglátjuk.
A csapatversenyben a Citroënnel azonos holtversenyben első, címvédő Peugeot a kétszeres világbajnok (2000, 2002) finn Grönholmot, a 2001-es legjobb angol Burnst (aki megy ugye vissza a Subaruhoz) és természetesen Panizzit nevezte. Grönholm soha nem végzett még élen aszfaltos megmérettetésen, de tavaly például második lett. Nyerni akar. Ha összejönne, maradna esélye a címvédésre. Burns nem nyert még futamot Peugeot-pilótaként, Panizzi revansot akar venni. Megmutatni, hogy San Remóban verhetetlen és kész.
A csapatban aranyra esélytelen, ám bronzra hajtó Subaru Solberggel egyéniben bajnok lehet, az is akar lenni, a norvég mellett a hátralévő versenyeken, míg vissza nem vonul, a Mitsubishivel négyszeres világelső (1996-99) finn Mäkinen igyekszik. Új aktív felfüggesztés debütál az Imprezában, Solberg először itt lett dobogós aszfalton, harmadik, tavaly.
A Subaruval meccselő Ford az észt Märtinnel, a belga Duvallal és a finn Hirvonennel, no meg a hihetetlen gyors új Focusszal készül meglepetést okozni, a Skoda végre pontot szerezne a Fabiával a francia Auriollal vagy a finn Gardemeisterrel - nem lesz könnyű. Úgyse, hogy a rivális Hyundai, Schwarz és Loix is távolmarad. Illik számolni még egy-két privát WRC-s egységgel is, kiváltképp az egyaránt (Bozian) Peugeot-val próbálkozó francia Robert és a cseh Kresta köphet a gyáriak levesébe.
A kézsérüléséből felépülő Gardemeister még nem ért itt célba, és kevés az erő a Fabiában - tartja Auriollal együtt. Korzikára talán új motort kapnak, kéne.
Hyundaiék amúgy azt mondták, az idei szezonból hátralévő versenyeken még elindulnak, s csak aztán pihennek egy-két esztendőt. Ám a koreaiak olyannyira nem tisztázták ügyeiket az MSD-vel (Motor Sports Developments), hogy az Accenteket "menedzselő" cég bedobta a törülközőt. Nincs pénz, nincs kocsi - Schwarz kommentátor lesz a német RTL-nél, Loix meg nem több, mint néző, szomorú.