"A motor teljesítménye alapján akár a legjobbak közé is bekerülhetünk" - nyilatkozott a sivatagi száguldás legrutinosabb hazai résztvevője a szerdai, budapesti autóbemutatón. Szalay Balázs elmondta, hogy novemberben Afrikában tesztelik majd a március óta épített autót, amellyel rajthoz áll a tereprali országos bajnokság december 6-7-i záró versenyén, Máriahalom és környékén.
"A Párizs-Dakar jövőre gyakorlatilag az eredeti helyszínekről rajtol, s a cél is a régi szokásoknak megfelelően a szenegáli fővárosban lesz. Nehéz feladat vár ránk, vízválasztónak ígérkezik a mauritániai és mali sivatag. Kétszer is maratoni, közel 1000 km-es szakaszt rendeznek, igaz, közben négyórás kötelező pihenőt iktatnak be. Szerintem a szellemi megterhelés lesz a nagyobb, bár fizikailag is megerőltető a napi több száz kilométeres száguldás" - adott felvilágosítást a 26. Dakar-raliról Szalay Balázs.
Az Opel Frontera 210 km/órás végsebességre képes, V8-as motor hajtja, s 430 lóerős. Összsúlya: 2150 kg, s BFGoodrich abroncsokon száguld majd. A nevezések szerint 180 motor, 120 autó és 60 kamion áll rajthoz.
Szalay idén ötödször vágott neki a Dakar-ralinak, ezúttal Laklóth Aladárral. Eddig egyszer fejezte be a viadalt, 2000-ben Jakab Tamással az 59. helyen zárt. Tavaly Palik László volt a navigátora, akkor a 9. szakasz jelentette számukra a végállomást.
Szalay először 1996-ban próbálkozott Papp Ferenccel - a Granada-Dakaron - , s versenyen kívül ért célba, miután csak hat napig volt értékelhető a teljesítménye. Két évvel később, a 20. Párizs-Dakaron a nyolcadik napig a legjobb 50 között szerepelt az amerikai Curt Leduckel, de ekkor a túl sok időveszteség miatt kénytelen volt feladni a viadalt.