Pár nappal ezelőtt felröppent egy hír, miszerint mindenki határtalan örömére a skót Colin McRae mégsem hagyja ki a 2004-es raliszezont. Miután kitették a Citroëntől, az 1995-ös világbajnok bejelentette, hogy egy évet mindenképp "pihen", például dakarozik a Nissannal.
Közben viszont kiderült, a másik "nagy brit", az angol Richard Burns képtelen versenyezni, agydaganattal kezelik, s emiatt nem engedik száguldozni az orvosok (Robert Reid navigátor szerint Burnsie jól reagál a kezelésekre, hatásosnak találja, minden rendben). Márpedig a 2001-es világelső éppen most igazolt vissza a Peugeot-tól a Subaruhoz, ahol bezzeg így szabad egy hely (a címvédő norvég Petter Solbergé az egyes Impreza).
De már nem is szabad, hiszen megvolt a nagy bejelentés. De nem McRae, hanem a 23 éves Mikko Hirvonen terelgethet majd gyári Imprezát, kisebb meglepetés. Annak tükrében nem, hogy mindenhol, így a Subarunál is igyekeznek faragni a költségvetésen, ahol, ahogy csak lehet. McCrash nem olcsó, a zöldfülű finn bezzeg az - a felek nem hozták nyilvánosságra a megállapodás részleteit. A döntés egyben azt is jelenti, hogy a 2004-es idényben nem lesz brit pilóta a szakág élvonalában.
Hirvonen korábban a Ford színeiben indult néhány WRC-versenyen, subaruzott is, még az N csoportban. Legjobbja egy hatodik hely az Akropoliszon. Navigátora továbbra is honfitársa, Jarmo Lehtinen lesz. És ugyanazt a gépet kapják majd, mint a Solberg, Mills (világbajnoki címvédő) duó, a 2004-es Imprezát először a sorozat harmadik állomásán, Mexikóban vetik be.
Hirvonennel természetesen madarat lehetne fogatni, alig várja már, hogy nyomhassa. Nyilatkozatai a szokásos tiszteletkörökön túl másról nem nagyon szóltak, David Lapworth csapatfőnök is hasonló szellemben mondta a magáét. Hirvonen méltatása mellett azért arra is kitért, milyen fontos is a fiatal tehetségek felfedezése és bevetése - sokukat figyelték és figyelik folyamatosan, hagsúlyozta.
McRae roppant csalódott, s elmondta, hogy nem a pénz miatt döntöttek Hirvonen mellett. "Egyszerűen em akartak, nem mertek engem és Solberget egy csapatban" - így a 35 éves közönségkedvenc. Akinek ezzel egyelőre maradt a Dakar, sajna és hajrá.
Egyébiránt véglegesítették a 2004-es versenynaptárat. Apróbb modosítások: a görögországi futam egy héttel lesz később a korábban tervezettnél, az argentin verseny pedig júniusból átkerült júliusba.