Az egész világ felkapta a fejét! A mulatságos kinézetű, semmi mással össze nem téveszthető kiskocsi azonnal belopta magát mindenki szívébe. Hát még amikor kiderült róla, hogy előre-hátra sikló, az elsőkkel együtt franciaággyá alakítható hátsó üléseivel milyen praktikus! A konkurencia sajnálkozott: de kár, hogy nem nekünk volt bátorságunk hozzá... A Renault meg tarolt: hazánkban tíz esztendő alatt 10 714 Twingo talált gazdára. Az ütközésbiztonság eleinte gyengécskének bizonyult, de a következetes típusfejlesztés jóvoltából mára e téren is a kategória legjobbjai közé tartozik a Twingo. S még mindig az egyik legfiatalosabb jelenség!
Eljár az idő...
Persze, ha beleülünk, észrevesszük azt is, hogy nem mai a konstrukció. Rövid első ülésén nehéz jól elhelyezkedni, mert ha elég távol vagyunk a pedáloktól, még meredek támlabeállítással is alig érjük el a fixen rögzített volánt. A humoros kisautótól rossz viccként vesszük tudomásul, hogy ha ég a tompított (nálam mindig!), nem lehet fénykürtölni, csak fényt váltani az indexkarral, s hogy a mókás, piros pingponglabdát eszünkbe juttató vészvillogó-kapcsoló nincs megvilágítva. Viszont még ma, annyi év után is alig talált követőre a zseniálisan variálható bútorzat - tessék mondani, miért is nincs minden autóban elcsúsztatható hátsó ülés? S a hajtómű sem az már, mint valaha volt: sokkal élénkebb, dinamikusabb, de azért takarékos az üreges vezérműtengelyekkel ellátott korszerű, 16 szelepes motor.
Borbolya
Szó, mi szó, jól kicsípte magát a kicsike erre a találkozásra. A borbolyavörös szín határozottan jól áll neki, jó helyre került az érte járó 55 ezer forint. Könnyű is kipengetni, hiszen az absztrakt csíkos, középkék-bordó szövet üléshuzat felár nélküli extra. CD-játszós rádió (antennája persze viccesen a tükörszárból áll ki), első oldallégzsák, vészfékrásegítős ABS fékrendszer, hővisszaverő szélvédő, könnyűfém keréktárcsa és manuális klímaberendezés fokozza az örökifjú párizsi lány vonzerejét. De kár, hogy hattyúdal a sanzon, amit énekel...
Karlovitz Kristóf Fotó: Hilbert Péter