A 156-os Alfa a mai napig vonzó teremtés. Sőt, a formatervezőknek némi vizuális trükközéssel (gondolok itt az ajtókeretbe integrált kilincsekre) azt is sikerült elérniük, hogy a négyajtós kocsi lendületes, kupészerű vonalvezetést kapjon. Csakhogy a 156-os akkor sem léphet a vérbeli sportkupék - a legendás 1900 Super Sprint, Giulietta Sprint, Giulia Sprint GT, Alfetta GT, vagy a lassacskán kiöregedő, idén éppen tizedik évét taposó GTV - nyomába, ha történetesen megfeszül. Az imént felsorolt modellek közül nem egy Nuccio Bertone keze munkáját dicséri, így aztán kézenfekvő volt, hogy az Alfa Romeo ezúttal is a torinói designstúdiót keresse meg kérésével: alkossanak egy lenyűgöző, kétajtós sportkupét a 156-os alapjaira.
Mutatós darab
A végeredmény egyszerűen lélegzetelállító, a GT úgy duzzad az erőtől, mint Kalifornia jelenlegi kormányzója kezdő Terminátor korában. Nem csupán kisportolt azonban a kocsi, hanem kihívó módon alkalmazza a csábítás minden csínját-bínját, latinos temperamentuma érzékiséget kölcsönöz neki. A határozott élek és pengeéles vonalak mellett a frontrészt az Alfa-pajzs egy új, s talán eddigi leglátványosabb változata ruházza fel agresszív megjelenéssel. Persze, a rövid első túlnyúlás, a lendületesen ívelt tetővonal, valamint a merészen emelkedő öv- és karaktervonalak szintúgy a kocsi dinamizmusát hangsúlyozzák. A GT hátulja is egyértelmű üzenetet hordoz: vékonyra húzott, vörösen izzó lámpái "gonoszságot" sejtetnek, s az öblös lökhárító diffúzorszerű kivágásával és a vagányan méretezett, ovális kipufogóval együtt kétséget sem hagynak afelől, hogy ezzel a kocsival érdemes vigyázni!
A tartalomból: Bemutató: Ford Focus II. Menetpróba: Maserati Quattroporte Teszt: Aprilia Pegaso 650 i.e. Időszerű: Parkolási büntetések behajtása |