Pár napja az a hír röppent fel, hogy Francois Duvallal nem hosszabbítanak szerződést a Fordnál, a legfrissebb pletykák (illetve ennél tán többről is van szó) szerint meg Markko Märtin a Peugeot-hoz igazol.
Tény, hogy a Ford sportrészlegének átszervezésére készül F1-es és WRC-szinten. Lehet, hogy a száguldó cirkuszból eltűnik a Jaguar, lehet, hogy Fordként működik a továbbiakban. Elképzelhető, hogy a raliból szállnak ki, az is, hogy mindkettőből.
Hiába második (a Citroën mögött) a Ford a raliban olyanokat maga mögé utasítva, mint a Peugeot vagy a Subaru, csökkenteni kell a költségeket, s ehhez nem elég a szövetség (FIA) mindenféle szabálymódosítása.
Duvallal közölte a vezetőség, hogy nem tud neki teljes gyári programot biztosítani a 2005-ös szezonban. "Szeretnénk, ha nálunk maradhatna, de nem tudunk ígéretet tenni" - így Jost Capito nagyfőnök. A 23 éves belga versenyző legjobbja két második helyezés Mexikóban, valamint Németországban, abszolútban a büszke hatodik pzícióban tanyázik.
A 28 esztendős észt Markko Märtin pedig harmadik. Tavaly két viadalt nyert, idén is már egyet, meg van egy rakás dobogós helye. És minden bizonnyal a Peugeot-nál folytatja (az Autosport magazin értesülése), 307-esre cseréli a Focust, a kétszeres világbajnok (2000, 02) finn Marcus Grönholm csapattársaként.
S hogy mi lesz a Forddal? Ha maradnak, s reméljük, így lesz, akkor "zsebpénzes", fiatal tehetségekkel igyekeznek pótolni a kénytelen-kelletlen elengedett menőket. Nem mintha például Duval öreg lenne... Ne feledjük, nem is olyan régen olyan élő legendák hagyták ott Malcolm Wilson gárdáját, mint a kétszeres legjobb (1990, 92) spanyol Carlos Sainz és a 95-ös győztes, skót Colin McRae... Akkor azt mondták, Märtin és Duval a jövő, hogy 2005-ben tuti ők lesznek a konstruktőri királyok - nos majdnem.
Nemsoká biztosan okosabbak leszünk, addig is érjük be azzal, hogy a Peugeot egy Grönholm, Märtin kettőssel komoly meccsre hívhatja ki a trónörökös, PSA-konszerntesó Citroënt - utóbbinál nem tiszta, hogy a francia, s nemsoká már friss világbajnok Sebastien Loeb mellett ki vezet egyelőre Xsarát, majd C4-et.
A Subaru háza táján csönd honol, a Mitsubishi visszavonult fejlesztgetni, a Hyundai is, a Skoda tán lesz jövőre megint, végig. Mondják, hogy jönnek még a japánok (elsősorban a Suzuki), de semmi tuti. Irtó költséges és az F1-hez képest elenyésző megjelenést élvező sport a rali, s annak krémje, a WRC, nehezen közvetíthető, eképp meg nem kapkodnak érte a multik.
A jelenlegi évadból öt futam van vissza, a soros a Brit rali (szeptember 16-19.).