A PSA Peugeot-Citroen csoport és a Ford közös fejlesztésű kétliteres turbódízel motorja a franciák korábbi 110 lóerős egységére épül. Az újdonság 16 szelepes, alumíniumból készült hengerfejet, második generációs, Siemens gyártmányú közös nyomócsöves befecskendező rendszert (a maximális nyomás 1650 bar), továbbá változó geometriájú Garrett turbófeltöltőt kapott. A "korszerűsítésnek" köszönhetően a motor maximális teljesítménye 136 lóerőre ugrott, míg forgatónyomatéka 250-ről 320 Nm-re emelkedett. A versenyautóknál is alkalmazott overboost (túlnyomás) bizonyos körülmények között (az első négy sebességi fokozatban, a motor teljes terhelése mellett, 1750-3200/perc fordulatszám-tartomány esetén) ideiglenesen további hússzal növelheti a vonóerőt.
Haszonélvezet
A tartalomból: Bemutató: Ford Focus II. Menetpróba: Maserati Quattroporte Teszt: Aprilia Pegaso 650 i.e. Időszerű: Parkolási büntetések behajtása |
A nagyság átka
A 136 lóerős turbódízel motorral felszerelt Peugeot 307-esnél a megkülönböztetés érdekében piros színű a HDi jelzés utolsó betűje, illetve 17 colos könnyűfém keréktárcsákra "támaszkodik" a kocsi. Ez a motor kizárólag a legmagasabb specifikációval választható (3 ajtós: XSi, 5 ajtós és SW: Premium), tehát megvásárlásakor jó mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. Persze, az autó kényelmi és biztonsági felszereltsége az 5,1 millió forintért cserében szinte minden igényt kielégít.
TZZS, fotó: Hilbert Péter