A finoman átfésült R6-osról és Rossi-replikáról korábban már részletesen beszámoltunk, időközben ráültünk az Intermotón is, így jelenleg nincs más dolgunk, mint izgatottan várni a tavaszt, hogy kipróbálhassuk az év elején érkező modellek egyikét. Az idén piacra dobott R1-es nem változik, csupán egy új, tiszta fekete fényezés jelenik meg a választható színkombinációk között.
A vadonatúj MT 01 - a Yamaha hazai importőrének információi szerint - szintén jövő év elején érkezik Magyarországra, ára egyelőre nem ismert, de akinek egy ilyen izomgépre fáj a foga, annak legalább 3-3,5 millió forintot kell összespórolnia a tél alatt. A V-Max szellemi utódjának számító monstrum egy chopper, egészen pontosan a Road Star Warrior kéthengeres motorját örökölte. Természetesen a 1670 köbcentis blokkot jelentősen átgyúrták, hogy eleget tudjon tenni a MT 01 külseje által sugallt elvárásoknak, így mind a nyomaték, mind a maximális teljesítmény megnőtt. Az MT 01-ben 90 lóerőt teljesít a V2-es motor, ami nem hangzik túl soknak, ám ami lehengerlővé teszi a motort, az az elképesztő 150 Nm-es nyomaték, ami már 3750-es percenkénti motorfordulatnál megjelenik a hátsó keréken.
Az MT 01-es külseje nagyban hasonlít a Yamaha kínálatából időközben kikopott V-Maxra, azonban még a nagynevű elődjénél is brutálisabb a megjelenése, ami nem kis teljesítmény egy szériában épített motorkerékpártól. A fenevad váza több alumíniumegységből áll, míg a futómű egyenesen a versenysportból érkezett: elöl fordított villa, míg hátul az R1 sportgépről ismerős lengőkar dolgozik. A kistányér méretű műszeregység gyakorlatilag egy óriási fordulatszámmérőből és a bele épített digitális kilométerórából áll. A Yamaha legújabb mumusa fekete és (a képen is látható) ezüst színekben kelleti magát a következő év elejétől.
Néhány fontosabb adat:
További 2005-ös újdonságnak számít az átdolgozott 125-ös XT és DT, továbbá egy Münchenben bemutatott koncepció, a Tricker. Az enduró és triálmotor keverékének látszó masina a tervezői állítása szerint egy motorizált BMX, amellyel ördögi könnyedséggel lehet huligánkodni. A Tricker technikai adatai alátámasztani látszanak a fenti állítást: a mindössze 88 kilós gépet egy 249 köbcentis blokk mozgatja. A Japánban már kapható motor európai sorsa egyelőre kérdéses, ugyanis az Intermotón még csak tanulmányként harangozták be.