Ne engedjük feledésbe merülni: a Peugeot már az ötvenes évektől egyike volt a kombi autó elterjesztőinek. Igaz, akkoriban - és még sokáig - a Break szóval jelölték azt a karosszériajelleget, amelyre ma már az amerikaias ízű SW (station wagon) járja. A lényeg azonban változatlan: az autó illeszkedjen bele gazdájának életvitelébe, szerezzen neki örömet.
E gondolat jegyében született az üveg-panorámatető, amely egyrészt nagyon elegáns, másrészt világossá, derűssé teszi a kocsi belsejét, végül - de talán ez a legfontosabb - nagyszerű kilátást nyújt a hátsó sorban ülőknek is. Hiszen egyébként eléggé igazságtalanok az autók: elöl a szülői pár jól látja az elsuhanó hegyeket, műemlék épületeket, a gyerekek elől viszont akkor is rejtve marad sok minden, ha laposra nyomják orrukat az oldalablakon. A 407 SW más, a fénysugárnak szabad utat ad, mint egy kabrió, különben védelmez, mint egy limuzin, ráadásul tágas, ahogy egy kombihoz illik.
Méretháló
Fénykupola
Fényben utazunk
A menetpróbán rendelkezésre bocsátott kocsik eléggé sötét kárpitozásúak voltak, nagy felső felületű, fekete műszerfallal. Ám a tetőn át beáradó fény gondoskodott róla, hogy mégse legyen komor a hangulat. A napos, kora őszi időjárás ellenére nem melegedett fel az utastér, mérsékelt fokozaton lehetett járatni a klímát, ami az üvegtető jó hőszűréséről tanúskodik.
A kocsitest merevségére, szilárdságára semmi panasz sem lehet, nyöszörgést, zörgést egyáltalán nem hallottam, érzésre is kiváló a karosszéria merevsége, így e változatban is pompásan érvényesül az igényes konstrukciójú első és hátsó futómű komfortja, útfogása. A 407 SW motorkínálata megegyezik a limuzinéval, négyféle benziner (1,8 - 3,0 liter) és kétféle, koromszűrős HDi dízel van benne. Ezekhez öt- és hatfokozatú manuális sebességváltó, négyfokozatú automata, vagy új fejlesztésű, hatfokozatú automata járul.
A tartalomból: |
Karlovitz Kristóf