Az utolsó verseny következik a ralibajnokságban, s ahogy tavaly, úgy idén is ezen a futamon dől el, kié lesz az abszolút bajnoki cím. Bár Asiék gyűjtötték eddig a legtöbb pontot, mégsem ők vezetnek, mert a mínuszolást követően így fest a helyzet:
Azaz akár a nagyon hajrázó Herczigék is nyerhetnek még, de a legkomolyabb esélye persze a másik skodásnak, Turinak van. Szabó Gergő a sárga Focusszal nem indul (csak állítólag egy Lancerrel pörög majd a prológon, a Forddal meg ifj. Angyalfi nyomul), a gerincpanaszokkal kezelt Tagai sem. Ott van még a nevezési listán Michna és a Hyundai Accent. Szeleczky a Ford Escort WRC-vel kihagyja a szezonzárót.
Az aranyvárományosok közül a címvédő Benik inkább azt emelte ki, hogy egy gondtalan, problémamentes versenyre vágyik, Turi bezzeg nem titkoltan nyerni akar, Asinak meg el kell fogadnia a döntést, hogy nincs mese, az eltiltása miatt kihagyott első - nullás - futama nem mínuszolható... Herczig szerint neki csak matematikai esélye van.
Ami a többi kategóriát illeti: A8-ban Asi a bajnok, A6-ban és Super 1600-ban Bútor (Citroen Saxo), A7-ben Tárnok (Renault Megane), A5-ben Gonda (Skoda Felicia) és Fehér (Lada) még meccsel az első helyért. Az N csoport (és N4) bajnoki címe Spitzmülleré (Mitsubishi), N3-ban Szíjj (MG ZR) még elkaphatja Hadikot (Opel Astra), N2-ben Zsolt a győztes (Peugeot 106). A H csoportban, a VFTS-eknél Maticsnál az előny Osváth-tal szemben.
A 4. SZK Transport Rally a Suzuki Ignis Kupáért össztávja 616,2 km, a 4 aszfaltos pályán 9 gyorsaságié pedig 107,79 km. A versenybe nem számító péntek esti prológot (16.30, Miskolc, Borsod Volán Sportpálya) követően szombaton reggel 8.30-kor rajtol a mezőny, s kétszer 3 szakaszon porol (ha nem esik az eső vagy a hó...). A hernádvécsei gyors keménynek mondható a maga 18,33 km-ével... Vasárnapra 3 gyors marad, céldobogó 14.45-kor.
A szezon korábbi versenyein történt: