Sainz 1990-ben és 92-ben volt világbajnok a Toyota színeiben, ralizott még Forddal, Subaruval és Citroënnel (sőt Seattal, Renault-val, Lanciával) is a legmagasabb szinten. 1987-ben mutatkozott be a legjobbak között, hogy aztán az egyik legjobb legyen.
Idén Argentínában megszerezte 26. futamgyőzelmét is, amivel egyedüli rekorder ebben a tekintetben, megelőzve sokszori csapattársát, az 1995-ös világbajnok skót Colin McRae-t. Nem kevesebb mint 195 rajttal is büszkélkedhet majd. Ahogy tavaly, úgy ebben az évadban is csapataranyhoz segítette kenyéradóját elképesztő motivációról, kitartásról, küzdeni tudásról, szorgalomról, múlhatatlan tanulékonyságról és példás szellemiségről tanúbizonyságot téve.
Kollégája, a legutóbbi Korzikai ralin első vb-címét bebiztosító francia Sebastien Loeb is rengeteget okult a mester leckéiből. Sainz navigátora korábban Luis Moya, mostanság Marc Marti volt (és hát még mindig az).
És bizony Sanyi akár még dobogón is végezhet egyéni összetettben, két futammal a vége előtt mindössze két pont a hátránya a harmadik, fordos Märtinnel, tizenegy az ezüstös, subarus Petter Solberggel szemben. Jelen sorozatban egyetlen egyszer esett ki, roppant kiegyensúlyozott.
King Carlos már tavaly is pedzegette, hogy abba kéne ám hagyni, de még maradt, szerencsére. Most már viszont nagyon úgy gondolja, hogy a családjával szeretné tölteni az idejét, annak a nagyobbik részét, nem pediglen utazgatva a világ egyik végéből a másikba és vissza, versenyezve, tesztelve ésatöbbi.
Távozásával amúgy egyre biztosabbá válnak a következő "mozgások" a WRC-ben (főleg akkor, ha a Ford tényleg abszolút, vagy részlegesen eltűnik): Duval érkezhet a Citroënhez (Loeb mellé), Märtin a Peugeot-hoz (Grönholm társaként).
Sainz köszönte mindenkinek, kollégáknak, szurkolóknak, szponzoroknak, sajtósoknak, és persze családjának, feleségének, Reyesnek a sok-sok szépet és jót, a támogatást, a türelmet, elmondta, milyen nehéz is lesz abbahagyni, hiszen a rali (volt) az élete, maradhatna a legjobb csapatnál, küzdhetne továbbra is minden versenyen a győzelemért, a dobogóért, imádja a futamokat egytől-egyig.
Október utolsó hétvégéjén, a 2004-es vébé utolsó előtti viadalán Sainzot hazai pályán, a Katalán ralin minden bizonnyal "szét fogják szedni" a rajongók. Visszavonulásával az is tény, hogy rövid időn belül olyan hatalmasságokat veszített el a sportág, mint az egyformán négyszeres bolygólegjobb (1986, 87, 91, 93, illetve 96-99) és finn Juha Kankkunen és Tommi Mäkinen, McRae, az 1994-es bajnok francia Didier Auriol, a súlyos betegséggel küszködő, 2001-ben megkoronázott brit Richard Burns, és hát mostan meg Sainz, szomorkodjunk picit.