Közhellyel élve egyszerűen stílusosnak nevezhetnénk a Smart ForFourt (a szó jelentése: négy főnek), itt azonban kicsit többről, komplexebb designról van szó. A Tridion biztonsági karosszériamag az alapváltozatnál (Pulse) fekete, az általunk is tesztelt Passionnál ezüst-, vagy kívánságra titánszínű lehet, a kasztni borítóelemei közül négy különböző szín széria, a hat metálfényű pedig színtől függetlenül 81 700 forintos áron kelleti magát. Az extravagáns, tetszés szerint variálható külső megjelenés a sajátos lámpaformákkal tehát adott, s a riválisok mezőnyéből kakukktojásként kilógó modell belvilága is követi ezt a tendenciát. A műszerfal felső pultját is beborító szövetkárpit vörös, szürke, fekete vagy kék színben választható, mégpedig felár nélkül.
Testhezálló
A ForFour utastere minőségi anyagválasztással és szinte hibátlan összeszerelési nívóval szerez jó pontokat, a kemény szivacstömésű első ülések kényelme kifejezetten jó, comb- és deréktámasztásuk példaértékű. A vezetőülés magasságállítása 14 ezer forintba kerül, 45 500 forintért pedig mindkét első férőhely úgynevezett társalgó funkcióval egészíthető ki, azaz racsnis karral állítható a magasság, a támla pedig vízszintesig lehajtható. A vezetési pozíció egyébként azzal együtt tökéletesen beállítható, hogy a kormányoszlop csak függőlegesen mozdítható. A kapcsolók, műszerek és a különféle kezelőgombok játékos formája nem megy a működtetés rovására, a minőségérzet itt is túlmutat az átlagon, a funkciók egyértelműek - csupán az ablakemelő kapcsolóinak rossz pozíciója (az első ülések között, a kézifékkar mellett) ad okot hümmögésre.
Pozitív és negatív