Aki egy kicsit is járatos a motorok világában, pontosan tudja, hogy a GSX-R betűkombináció nagyon gyors és erős motorokat jelöl a Suzuki modellpalettáján. A történet 1985-ben kezdődött, amikor is a japán gyár - minimális változtatásokkal - a közutakra szabadította egy 750-köbcentis versenygépét. Időközben piacra dobtak egy 600 és egy 1000 köbcentis változatot is, azonban az összes GSX-R azonos filozófia szerint készül: a leggyorsabbnak lenni a versenypályán és a közutakon egyaránt. A 20 éves évforduló előtt két limitált darabszámú szériával tisztelegnek, amelyeket a hagyományok szellemében alakítottak át.
A legszembetűnőbb változtatás a retro fényezés, ugyanis hasonló színekben pompázott annak idején az "ős gixxer" is. Kevésbé feltűnő ugyan, de nagyon igényes megoldás a mart féktárcsa és a kék lánc is. Az oldalsó bukógomba szintén extra, akárcsak a színezett szélvédő és az iridium gyertyák. A limitált kiadású motorokat számozott plakettel és logóval látták el, továbbá egyedi a GSX-R logóval ellátott slusszkulcs is. A speciális széria 750-es és 600 köbcentis változatban rendelhető a következő év első negyedétől. Pontos árakról egyelőre nem tudtak beszámolni a Magyar Suzuki illetékesei.