A Toyota Prius lett az Év Autója

Vágólapra másolva!
Az alternatív energiával meghajtott autók egyre nagyobb népszerűségét mi sem jelzi jobban, mint az, hogy idén a Toyota Prius nyerte az Év Autója címet. A rangos díj több mint négy évtizedes történetében először nyert hibridautó, amely olyan ellenfelek elöl szerezte meg a trófeát, mint az 1-es BMW, a Citroën C4, az új Ford Focus, vagy az Opel Astra.
Vágólapra másolva!

A második generációs Toyota Prius fölényes győzelmet aratott a 2005-ös Év Autója választáson, ugyanis az 58 tagú nemzetközi zsűriből 37-en szavaztak a hibridautó elsőségére. A második helyre a Citroën vadonatúj C4-ese futott be, míg a harmadik helyezést a Ford ugyancsak második generációs Focusa nyerte.

A szakma legrangosabb díjáról 58 szakújságíró dönt a világ minden tájáról. A zsűri tagjai október második felében szűkítették 7 autóra a 32 modellből álló listát. A versenyben maradt autóknak maximum 10 pontot adhatott egy-egy zsűritag, ám minden egyes döntést írásban meg kellett indokolni. Fontos tudni, hogy zsűritagok fejenként 25 pontot oszthatnak szét, és nem kötelező mind a hét döntőbe jutott autótnak pontot adni. A verseny részben szubjektív véleményeken alapul, hiszen kategóriák nincsenek, a "döntnököknek" azonban figyelembe kell venniük az autók ár/érték arányát, az újdonság erejét, s nem utolsó szempont a forma és kényelem sem. Csak olyan autó vehet(ett) részt a szavazáson, amelyet a szavazás pillanatában legalább öt európai országban árusítottak már, és minimum évi 5000 példányban gyártanak.

A Priust négy évvel ezelőtt is jelölték az Év Autója címre, ám akkor "csak" a harmadik helyet szerezte meg. A mostani győzelemhez nagyban hozzájárult, hogy a hibridautó második generációja már jóval kiforrottabb konstrukció, nagyobb és sportosabb mint az elődje, ráadásul kedvezőbb az ár-érték aránya is. A Prius érdekessége, hogy meghajtásáról egy "hagyományos" benzines erőforrás és egy nagy teljesítményű elektromos motor kombinációja gondoskodik. A hibridautó egyébként piaci siker a Toyota számára, ugyanis jelen pillanatban sem tudnak annyi Priust gyártani, amennyivel ki tudnák elégíteni a keresletet. A modell nem utolsó sorban azért lett felkapott - elsősorban az Egyesült Államokban -, mert sok sztár választott magának ilyen környezetbarát autót. A környezettudatos autókázás egyébként nem olcsó mulatság, a Prius legolcsóbb változata közel 7 millió forintba kerül Magyarországon.

A 2005-ös Év Autója verseny a következő ponteredménnyel zárult:


Citroën C4
Ford Focus II
Opel Astra H
Renault Modus

BMW 1-es sorozat

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!