A HLDI tanulmánya, amely a 2001-2003 modellévekre terjed ki, a közúti balesetek során elszenvedett sérülések költséghatása alapján hasonlítja össze az autótípusokat. Mérőszámként a biztosítókhoz benyújtott kárigények egy biztosított járműre eső relatív gyakoriságát használják.
A luxus-középkategóriában mind a 9-5 szedán, mind a kombi "az átlagosnál lényegesen jobb" értékelést kapott. A HLDI képlete alapján számolva a Saab 9-5 szedán kárigénye 53 százalékkel marad az átlag alatt, a Saab 9-5 Kombi pedig 39 százalékkal jobb az átlagnál. A Saab elismerését fejezi ki az autóit használó vezetőknek, hiszen ők is hozzájárultak e nagyszerű eredményhez.
Az egyik jellemző, amely megkülönbözteti a Saab 9-5-öt a vetélytársaitól, az első üléseken alkalmazott Saab Aktív Fejtámla (SAHR). Ráfutásos ütközésekkor ez a rendszer 75 százalékot elérő mértékben csökkenti az ostorcsapás-nyaksérülés kockázatát az ilyennel fel nem szerelt régebbi Saab-modellekhez képest.
Az angol Thatcham biztosítási kutatóintézet Európában értékesített 114 autótípus üléseivel és fejtámláival hajtott végre kiterjedt törésteszt-sorozatot, amelynek végén maximális minősítést adott a Saab 9-3 Sport Sedannak. A vizsgálat során értékelték a ráfutásos ütközéskor fenyegető nyaksérülés elleni védelmet is.