A Maserati Coupé nagyszerű telivér, egyike a világ legpompásabb GT-autóinak, amely kastélyfeljáróban éppolyan jól mutat, mint a Monte Carlo-i Casino előtt. Luxuskocsi, Ferrari motorral... Csupán annyi a baj vele, hogy hiába az a Ferrari V8-as, hiába a valóban kiemelkedő menetteljesítmények, a Coupé sohasem fogadtatott el igazi sportkocsinak. Abban a körben, ahol az átlagautókét tízszeresen meghaladó vételár kifizetésének képessége helyezi egészen magasra a mércét, mindig is felrótták neki, hogy a világ leggyorsabbjainak presztízsvetélkedőjén elmarad egy hajszállal a messze nem annyira előkelő, ám könyörtelenül hatékony Porschétől.
Ez azonban ma már a múlt. A jelen a GranSport, amely bármilyen autóval felveszi a versenyt. Legyen az összeméretés műfaja kígyózás a szerpentinen, vagy száguldás az autópályán, mindenütt képes úgy menni, hogy mindössze a vezető képzettsége, vagy kockázatvállalási hajlama szabjon határt a tempónak. Mivel pedig ez így van a többieknél is, a GranSport bekerült abba a körbe, ahol már nincs helye kicsinyes méricskélésnek, ahol a legszigorúbb ítész is jobban teszi, ha döntetlent hirdet, és a személyes ízlésre, preferenciákra bízza a döntést. A Maserati célba ért.
Finom módosítások
Az alap Coupé, amely főbb vonásaiban nagyon hasonlít a vászontetős Spyder modellre, csupán néhány részletében változott meg, de ott is csak finoman, hogy GranSport legyen belőle. Az aerodinamikai csiszolás legfeltűnőbb jele a kidomborodó küszöb és a szerény kilépőél a csomagtartó fedelén. A motoron a szívórendszert tökéletesítették, teljesítménye 390 lóerőről a mégiscsak imponálóbban hangzó kerek 400-ra nőtt. Erőátvitelként kizárólag a részben önzáró differenciállal összeépített hatfokozatú robotváltó, a Cambiocorsa áll rendelkezésre, de azt gyorsabb kapcsolásokra, sportosabb reakciókra hangolták. Lényegében ennyi.
A tartalomból: |