Még mielőtt Afrikába hajózott volna a megannyi autós, motoros és kamionos, még a spanyolországi Granadában, egy lőtéren várt rájuk egy rövidke szelektív. A kétkerekeseknél második szakaszgyőzelmét aratta Fretigne, a francia yamahás mögött persze KTM-esek loholnak.
Az autósoknál bezzeg a WRC 1995-ös világbajnoka, sokak nagy kedvence, a skót Colin McRae átvette a vezetést Gordontól, tehát egy nissanos egy volkswagenestől.
Szombaton amúgy egy 921 km-es kis összekötő volt a "menü", a vasárnapi szelektív után pedig 557 km a rabati táborhelyig. Azaz irány Marokkó, átkelés Algecirasnál, hétfőn 666 km (123 km gyors, Rabat-Agadir) vár a mezőnyre.
"Azt hittem, olyan kemény lesz a pálya, mint a bevezető szakaszon, ehhez képest viszont rendkívüli módon csúszott" - mondta a szelektíven 44., abszolútban 36. Szalay Balázs (a Szalay Dakar Team tájékoztatása szerint). "A harmadik kanyarba túl gyorsan érkeztünk, átcsúsztunk azon a buckán, ami a pálya vonalát elválasztja a szántóföldtől, és lefulladt az autónk. Kb. 20 másodpercet veszítettünk, de ez abból a szempontból azért jó volt, hogy leült előttünk a por. Az utolsó néhány kilométeren már hagytuk csúszni keresztbe az autót a kanyarokban, és élveztük az autózást."
Colin "McCrash" ott folytatta, ahol a tavalyi Dakaron abbahagyta
Szalay bevallotta, hogy bár nem kedveli az európai napokat, de arra tökéletesen jók, hogy kijöjjenek az apró technikai hibák. Kiderült, hogy levegős a fék, és ezért beesett a pedál, így csak a második pumpálásra lassított az autó. Persze ez a sport nem is a fékezésről szól.
A Kis, Czeglédi páros a 34., a Palik, Darázsi duó az 59., a Liszi, Rack kettős pedig a 88. helyről várja a hétfői rajtot. Motorosaink közül Varga Ákos áll a legjobban, de a lényeg, hogy a szintén "elsődakaros" Nagy Péter és Hermann Henrik is túljutott az európai nyitányon.
A kamionosok mezőnyében a Darázsi Zsolt, Szalay Norbert, Tagai Róbert trió, a 37. helyen zárta a napot, összetettben a 35. helyen áll. A MAN kamion legénysége abból a szempontból talán némi hátrányban van a többiekkel szemben, hogy tavaly egyetlen világkupa-viadalon sem indult, ám a legutóbb teljesített Dakar azért ad némi alapot a bizakodásra.
"Csak a szakasz elejét élveztük, ugyanis nem sokkal a rajt után utolértük az előttünk indulót. Előzni esélyünk sem volt, mivel annyira áthatolhatatlan volt előttünk a porfelhő, hogy ha közel mentünk az ellenfelünkhöz, az ugratókat sem láttuk. Márpedig egy ekkora géppel hatalmasat lehet esni, ha az ember nem látja, hogy merre megy. Remélem, ezután már könnyebb dolgunk lesz."