Míg 1993-ban 144 ezer személygépkocsi ellopását jelentették be a német tulajdonosok, 2003-ban a "meglovasított" autók száma már alig 50 ezer volt. Ezek közül 32 ezer jármű kapcsán fordultak a tulajdonosok kártérítési igénnyel a biztosító társaságokhoz, amelyeknek összesen csaknem 300 millió eurójuk bánta a lopásokat.
Az egyre kifinomultabb biztonsági szerkezetek dacára a szervezett (főként kelet-európai) tolvajbandáknak újra meg újra sikerül ellopniuk nagy értékű gépkocsikat. A Magyarországon eltűnt (régi típusú) Audi A8-asok nagy száma késztette a német Allianz biztosítót arra, hogy biztonsági bizonyítványt hozzon létre a tolvajok dolgát különösen megnehezítő járművek számára.
Ezt a díjat ítélte oda január közepén az Allianz Zentrum für Technik (műszaki központ - AZT) az Audi gyár új A8-as típusának. Mint az indoklásban elhangzott, a díj elnyeréséhez nem elegendőek az adott autótípus műszaki-biztonsági jellemzői. "A járműlopások ellen vívott harcban csakis átfogó koncepciókkal van kilátás a sikerre" - hangoztatta az AZT főnöke, Dieter Anselm.
Az indításgátló optimális kialakítása és összekapcsolása több vezérlőelemmel alapvető kritérium volt; emellett az új A8 lopással szembeni védettségét jelentősen fokozza, hogy az üzembe helyezés (motorvezérlés, gyújtáskulcs) előtt kötelező azok bekapcsolása a fedélzeti számítógépbe betáplált adatsorok segítségével. Ezáltal kizárt, hogy egy ellopottként bejelentett autóra más kocsi kódját használják fel.
A fejlesztést a régi A8 látványos lopási mutatói kényszerítették ki. Az előző típusnál ugyanis a motor beindításához elegendő volt a kocsi PIN-kódja, mivel a biztonsági rendszer még a Volkswagen régi koncepcióján alapult - írta a Frankfurter Allgemeine Zeitung.