Indul az MNASZ Autós Gyorsasági OB 2005-ös szezonja. Április utolsó, május első hétvégéjén, ahogy tetszik. Mogyoródon, a Hungaroringen, miként ezt már megszokhattuk. Azt is, hogy meccsel a Mobil 1 Opel Astra Kupa és a Shell V-Power Racing Renault Clio kupa mezőnye, illetve, hogy rajtuk kívül van még egy rakat más kategóriában egymásnak feszülő versenyautó.
Ámde idén lesz egy csomó újdonság, hiszen ha kupasorozatként nem is indulnak, viszont pár Wankel-motoros Mazda RX-8-ast azért csodálhatunk, és minden eddiginél több forma autós is megmutatja, mit tud. Valamint egy halom Porsche, BMW, miegymás látvány, hangja és mérkőzése vár a látogatókra - ezerszázalékig érdemes a helszínre gyűlni. Programajánló itt.
A keddi, budapesti évadnyitó sajtótájékoztatón a gyorsasági szakág új vezetője, a szakmában több mint ismert Zengő Zoltán elmondta, hogy ebben az évben is hat versenyhétvégén, tizenkét futamon mérik össze tudásukat a résztvevők a bajnokság öt kategóriájában (három hungaroringi és három helyi hétvégén). Hogy F1-es betétfutamként is száguldanak-e a Cliók (végre versenyváltóval, sperrdifivel, erősített féltengellyel, szinterkuplunggal), még nem tudni - szervezés alatt.
A leglényegesebb változás az OB lebonyolításában, hogy megszűnik a túraautós mezőny 1600 ccm alatti és feletti kettéosztása. A hungaroringi futamokon az elmúlt évek Zóna Trófea versenyeinek lebonyolítása szerint egy futamban és mezőnyben indul az összes A és N csoportos, és egy másikban mindegyik H és F osztályos gép. Mínuszolás is van, félévenként egy eredmény dobható.
Kattintson több és nagyobb fotóért!
Természetesen a köbcenti szerint felosztott géposztályok külön értékelése is megmarad, a már régebben jól bevált felsorolási szabály kis módosításával, amelynek köszönhetően nem fordulhat elő az az eset, hogy egy versenyző fölöslegesen indul el egy futamon, és géposztályának létszámhiánya miatt nem kerül értékelésre.
A túraautók mezőnye sok új és különleges autóval gyarapodik majd, a hírek szerint akár tíz Porsche is állhat majd a rajtrácson egyszerre, és ezzel a márkával tér vissza az aktív versenyzéshez a sportág egyik régi nagy egyénisége, Móczár Péter is. Várhatóan szintén nagy számban bővül a mezőny a különösen szép formájú és különleges technikájú Mazda RX-8-asokkal, melyek egy külön Wankel géposztályban, külön értékeléssel futnak majd. A Wankel géposztály autói az A és N csoport mezőnyében indulnak majd a hungaroringi futamokon. Várhatóan még az egyéb márkák közül is láthatunk új versenygépeket a különböző kategóriákban.
Kattintson több és nagyobb fotóért!
Továbbra is külön mezőnyt és futamot alkot majd a két márkakupa sorozat és a forma autók. A forma autók kategóriájában az eddigi évekhez képest örvendetes létszámnövekedés lesz, még több új és korszerű versenygép fog megjelenni a mezőnyben. Sok Formula Renault típusú együléses is felvonul majd a mezőnyben.
A két márkakupa sorozat várhatóan az idén is a leglátványosabb és a legizgalmasabb futamokat produkálja majd a versenyeken. A tavalyi év végén felmerült technikai szabálytalanságok okozta sportszerűtlen intermezzók elkerülése érdekében a szakágvezetés gondosan átdolgozta a műszaki szabályokat mindkét sorozatban, és a versenyzők komoly technikai ellenőrzésekre és az esetlegesen feltárt szabálytalanságok miatt szankciókra számíthatnak ebben az évben!
A versenyekről, így az évadnyitó V. Heidelberg Kupáról is részletesen beszámolunk hírben, képben, videóban az [origo] autó gyorsasági rovatában.