A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Győzött a fizikoterápia, irány Mugello

Vágólapra másolva!
A legutóbbi, Le Mans-ban rendezett pancsikolás után minden esély megvan egy verőfényes versenyre, a motorsport fellegvárában, Mugellóban.
Vágólapra másolva!

Az erőviszonyok lassan átrendeződnek, köszönhetően a szezon előtti csapatcseréknek, és az elmúlt versenyek, edzések bukásainak. Ez utóbbinak, vagyis Toni Elias szerencsétlenségének köszönheti David Checa, hogy elindulhat a következő futamon.

A spanyol versenyző, aki az Endurance világbajnoki sorozatban versenyez, és megnyerte a legutóbbi 24 órás versenyt Le Mans-ban, 2002-es távozását követően most újra indulhat a világbajnoki sorozatban. Carlos Checa öccse korábban a negyedliteresek géposztályában versenyzett, karrierje 2000-ben indult, akkor a Team Scot Honda TSR-jén ült, és bemutatkozásának évében 19. helyen végzett, legjobb eredménye pedig egy 9. hely volt, amelyet Donington Parkban szerzett.

David Checa a Fortuna csapat Yamaha GMT94-esén fog versenyezni, egy géposztályban testvérével.

forrás: motogp.comShinya Nakano a mugellói futamon arra fog koncentrálni, hogy ne gondoljon semmi tragikusra, vagyis a tavaly ugyanekkor, ugyanitt elszenvedett hatalmas esésére. A 200 km/órás tempóval bukott japán versenyző egy héttel később visszatért, és hetedik helyen végzett a Katalán Nagydíjon.

A Repsol Hondánál is hasonló szellemben vágnak neki a versenyhétvégének, különösen Max Biaggi, akinek kifejezetten jól jött a kis pihenő, hogy kiheverhesse a Francia Nagydíj vasárnap délelőtti bemelegítőjén szerzett hátsérülését.

forrás: motogp.comA hétvége nagy visszatérője Alex Hofmann, aki pár hete emlékezetes körülmények között törte össze verseny Kawáját egy utcai bemutatón. A csuklótörésből való felépülést intenzív orvosi terápia és szigorú edzésprogram segítette. Azért Olivier Jacque készenlétben áll majd Mugellóban és a Katalán Nagydíjon is.

Rossi egyedi módon dobja fel a versenyek közötti időszak gyógyulásoktól, visszatérőktől és kihagyásoktól visszhangzó, kissé egysíkú híradásait. A Dokiból ugyanis doki lett, mégpedig a kommunikáció doktora.

250 ccm

forrás: motogp.comA 250 köbcentis osztályban Martin Cárdenas tér vissza a mezőnybe, miután Sanghajban, a második edzésen megsérült a keze. A két versenyt kihagyott kolumbiai ficamát kikezelték, és mivel nem tört el semmije, csapata visszaparancsolta motorjára.

Dani Pedrosa jóvoltából a Honda végre megtörheti az évek óta tartó Aprilia-uralmat. A pontverseny élén álló versenyző az elmúlt két évben a 125-ös és a 250-es géposztályban is második helyen végzett Mugellóban, így Doviziosónak erős ellenfélre kell számítania, ha ő akar az első helyre kerülni.

125 ccm

forrás: motogp.comA 125-ösöknél Mattia Pasini sem bírja ki, hogy ne bizonyítson a hálás hazai közönség előtt, hiába esett hatalmasat a francia verseny második edzésén. Thomas Lüthi legutóbb kiválóan motorozott, és svájciként először tudott nyerni Jacques Cornu 1989-es Spa-Francorchampsban megszerzett első helyezése óta. Ezzel a teljesítményével a Honda versenyzője most a második a világbajnoki pontállásban, ám a KTM egyre erősebbnek tűnik.

Ebben Talmácsi Gábornak is nagy része van, aki az elmúlt versenyek során egyre közelebb küzdötte magát a legjobbakhoz, majd Kínában a dobogó harmadik fokára állhatott. A magyarok reménysége azóta nem hajlandó alább adni, és sokat kockáztatva, de bravúros stílusban motorozik, amennyire csak lehet, az élmezőnyben maradva.

Rekordok

forrás: motogp.comAz eddigi szezonban egyébként több rekord is megdőlt. Az első négy futamot négy különböző versenyző nyerte, ez eddig csak kétszer fordult elő a 125 köbcentis géposztály 56 éves történetében. Thomas Lüthi nevéhez három érdekesség is kapcsolódik.

Ő a legfiatalabb svájci, aki futamot tudott nyerni, előtte Luigi Taveri tartotta ezt a rekordot. Franciaországban előtte legutóbb Jacques Conru nyert futamot svájciként, 1989-ben, 250 köbcentis géposztályban. 125-ben Bruno Kneubühler nyert 1983-ban, a svédországi futamon.

Ami a finnek rekordjait illeti, Mika Kallio előtt legutóbb Pentti Korhonen nyerte meg a 350 köbcentisek versenyét az akkori Jugoszláviában megrendezett Opatija GP-n, 1975-ben.

Az első négy futamon nyolc különböző versenyző állhatott a dobogóra, közülük négyen, Mattia Pasini, Hector Faubel, Sergio Gadea és Talmácsi Gábor életükben először léphettek fel a díjkiosztó tribünre a 125-ös kategóriában.

Úgy tűnik, hogy a kéthetes szünet jót tett a versenyzőknek, a sérültek regenerálódtak, dolgozott a csapatorvos, a gyógytornász, fogytak a fájdalomcsillapítók és száradt a gipsz. Reméljük, hogy az eddigiekhez hasonló, izgalmas futamot láthatunk Mugellóban is, csak kevesebb bukással és sérüléssel, mint az eddigi négy verseny során.

A pálya adatai

Pálya neve: Mugello
Elhelyezkedése: Mugello
Átadás: 1974
Legutóbbi átépítés: 1999
Haladási irány: jobb
Hossz: 5245 m
A leghosszabb egyenes: 1141 m
Balkanyarok száma: 6
Jobbkanyarok száma: 9
Szélesség: 14 m

A Firenzétől harminc kilométerre, észak-keleti irányban, a festői Toscana tartományban elhelyezkedő mugellói pályát a Ferrari 1988-ban visszavásárolta. Az 5245 méter hosszú pályán lévő hosszú egyenesek, a gyors fordulók és a technikás kanyarok a GP szezon egyik legnagyobb kihívást jelentő versenyévé teszik a mugellói futamot. A pálya első alkalommal 1976-ban látta vendégül a GP-mezőnyt, de rendszeresen az 1991-es nagy átépítés óta tartanak versenyt a pályán.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!