Ráadásul nem sokáig láthatjuk majd a legnagyobbakat az ezres motorokon, hiszen 2007-től már csak nyolcszáz köbcentis gépeket kergetnek majd körbe a pályákon. Ráadásul emellett a tankok kapacitását is 21 literre csökkenti majd, de nézzük mi is történt vasárnap délután az olaszországi aszfaltcsíkon 88 367 néző előtt. Valentino Rossi elrontotta a startot és a nagy tülekedés végén a Ducatis Loris Capirossi tört az élre, mögötte jött Sete Gibernau, Carlos Checa, Rossi és Max Biaggi döntötte be motorját az első kanyarban. Szerencsére Rossi nem szokta az ilyen szituációkat annyiban hagyni, így pár kanyar után bejött Checa elé, Marco Melandri pedig a szintén olasz Biaggi elé. Rossi a lendületét megtartva átgázolt Gibernaun, majd Capirossin is. A spanyol persze nem akarta, hogy meglógjon a legnagyobb riválisa, így ő is lelépte gyorsan Capirossit és Rossi nyomába eredt.
Ezután Marco Melandri egy gyönyörű kettős előzést bemutatva felzárkózott a második helyre és a nyomában motorozva Loris Capirossi is megelőzte Sete Gibernaut, de csak egy rövid ideig büszkélkedhetett ezzel a helyezéssel, mert a spanyol visszavette a pozícióját. Az olasz közönség azért nem lelkesedhetett ekkor, hiszen így egy spanyol is szerepelt az első háromban Rossi és Melandri mögött.
Max Biaggi - aki a délelőtti bemelegítő edzésen eldobta a Hondáját - újabb sebességi fokozatot kapcsolva lelépte Carlos Checát, majd Capirossit is, ám időközben - a második kör végére - a Rossi-Melandri duó 0.741 másodperces előnyt tudott összehozni az üldözők előtt. Az amerikai Nicki Hayden ezalatt felzárkózott a két Ducati mögé, őket pedig 1.122 másodpercre lemaradva a Hopkins és Barros vezette boly következett.
Biaggi a tempóját nem csökkentve Sete Gibernau mellett is elment a negyedik körben, miközben Rossi 1.230 másodpercre le tudta szakítani magáról Marco Melandrit, de időközben Max Biaggi 1.50.117-el a verseny addigi leggyorsabb körét teljesítve fel is zárkózott Marco Melandri mögé és pár kanyarral később meg is előzte honfitársát. Sete Gibernau sajnos a sóderágyba küldte a motorját egy elcsúszás után, így a világbajnokságot tekintve kezd kellemetlen szituációba keveredni a spanyol versenyző...
A kilencedik körben Max Biaggi teljesen megérkezett Valentino Rossi mögé és az olasz közönség nagy örömére három hazai versenyző kezdte meg öldöklő csatáját az élen. 13 körrel a vége előtt Marco Melandri egy szép előzéssel a célegyenes végén az élre hozta Hondáját és egy körrel később Max Biaggi is elment Vale mellett a célegyenesben, viszont túlságosan nagy volt az igyekezete és túl szélesre vette a kanyart, így Rossi visszajött a második helyre. A lendületét kihasználva Marco Melandri is csak a hátát nézhette a doktornak pár kanyarral később, de ugyanezt tehette Biaggiéval is.
Hogy teljesebb legyen a nézők öröme, Loris Capirossi felzárkózott a triumvirátusra és 0.337 másodpercre megközelítette - a 0.901 másodpercre Biaggi mögött motorozó - Melandrit. A 17. körben be is érett Biaggi tudatos motorozása és azon a pályán, ahol még soha nem győzött a királykategóriában, meg is előzte Valentino Rossit és átvette a vezetést. Kettőjük csatájuknak köszönhetően Marco Melandri és Capirossi is teljesen felzárkózott rájuk. Őket a Hayden-Checa duó követte 2.564 másodpercre lemaradva.
Rossi egy pillanatra sem hagyta kis pihenőhöz jutni Biaggit, centiméterekre mögötte motorozott és három körrel a vége előtt meg is előzte nagy riválisát és megpróbált nagyobb ritmusra váltani. Tőlük egy másodpercre lemaradva jött Melandri és Capirossi, akik hozzájuk hasonló csatát vívtak. Capirossi rendre elment Melandri mellett a lóerőtöbbletnek köszönhetően, viszont Melandri mindig gyorsan visszavette a helyét a kanyarokban. Az olaszok nagy örömére Carlos Checa sikeresen maga mögé utasította időközben Nicky Haydent. Mögöttük a hetedik helyen a sérülten motorozó Alex Barros jött, tőle már 14 másodpercre leszakadva a szintén sérülésből felépült Makoto Tamada. Csak őt követte a kilencedik helyen Rossi csapattársa, Colin Edwards.
Az utolsó körben már nem lehetett elvenni a győzelmet Valentino Rossitól a kérdés az volt, hogy Capirossi be tudja-e hozni az olasz Hondát a dobogóra és hihetetlenül szoros versenyben, de sikerült neki! Max Biaggi pedig sportszerűen kezet fogott Rossival a verseny leintése után, a pontverseny szempontjából mindketten fontos pontokat tudhatnak magukénak. Marco Melandri lehet kissé szomorú, hogy otthon lecsúszott a dobogóról, de az Ő szomorúsága semmi ahhoz képest, amit Sete Gibernau érezhet a megszerzett nulla pont miatt - ráadásul ő volt az egyetlen olyan versenyző a királykategóriában, aki bukott ezen a versenyen - és így az összetettben a negyedik helyre csúszott vissza Max Biaggi mögé...