A legutóbbi, számunkra nagyszerűen sikerült olaszországi futamot követően, az elmúlt egy hétben Talma mellett valószínűleg Olivier Jacque a világbajnoki sorozat másik boldog résztvevője. A francia versenyző ugyanis a gyári Kawasaki csapatban fog versenyezni a németországi és az év végi valenciai futamon.
A megállapodást Jacque és a Kawasaki írásban is rögzítette, valamint felkérték a pilótát 12 tesztnapra is, amely a 2006-os ZX-RR prototípusának fejlesztésére, valamint a Bridgestone gumik tesztelésére is kiterjed.
A francia a két említett futamon, a tervek szerint a két gyári versenyző, Shinya Nakano és Alex Hofmann mellett fog versenyezni, szabadkártyásként. Jacque az idei szezonban már két alkalommal állt rajthoz a Kawasaki színeiben, egyik alkalommal a sérült Alex Hofmannt helyettesítette Kínában, és az esős versenyen a dobogó második fokára állhatott fel.
Ichiro Yoda, a Kawasaki technikai igazgatója elmondta, hogy már tervezik a 2006-os szezont, amelyben Jacque-nak nagy része lesz, ami a tesztelést illeti.
Szintén örülhet Toni Elías, akit orvosai engednek versenyezni a hétvégén. A Le Mans-ban bukó versenyző töréseinek még legalább négy hét van a teljes gyógyulásig, de orvosai úgy ítélték meg, hogy Elías újra motorra ülhet. Ebben nagy valószínűséggel része van a csapatnak is, hiszen aligha engedhető meg két versenynél több kihagyás a szezonnak abban a részében, ahol még nem dőlt el semmi.
Sete Gibernau otthon fogja érezni magát, de rossz hír számára, hogy ez Rossi egyik kedvenc versenye is, és a spanyol versenyzőnek - bár már háromszor is dobogóra állhatott - a futamgyőzelem még nem adatott meg Barcelonában. Gibernau jelenleg 67 ponttal van lemaradva Rossi mögött. Rossi ezzel szemben már hat alkalommal állhatott dobogóra ezen a pályán, és ő az egyedüli versenyző, aki mindhárom kategóriában tudott itt nyerni.
Gibernau számára az sem kecsegtet túl sok jóval, hogy Rossi az idei öt futamból négyet megnyert, és ezzel az eredménnyel jó eséllyel pályázik 2002-es rekordjának megdöntésére, amikor az első kilenc futamból nyolcat győzelemmel fejezett be. Gibernau számára tovább bonyolítja a helyzetet, hogy új riválisai is akadtak, Marco Melandri és Max Biaggi személyében.
Biaggi utoljára ezen a pályán 2001-ben végzett dobogós helyen a GP mezőnyében, a 250-es kategóriában négy győzelmével és négy pole-pozíciójával jobb eredményeket tudhat magáénak.
A két Ducati-pilóta, Loris Capirossi és Carlos Checa szintén nagy reményekkel vág neki a hétvégének. Capirossi az olasz gyár számára elsőként és eddig egyedüliként 2003-ban szerzett itt egy győzelmet, Checa pedig első alkalommal 1996-ban nyert futamot, 1997-ben és 2002-ben pedig dobogóra állhatott. Ezzel számára a katalán pálya az egyedüli, ahol három dobogós helyezést ért el.
125 ccm
Talmácsi Gábor eredményeivel kapcsolatban csak óvatosan merünk találgatni, de az biztos, hogy Drapál János óta Talma a legjobb eredményt érte el, amit magyar pilóta eddig elérhetett. A KTM egyre erősebben képviseli magát a nyolcadliteresek mezőnyében.
A KTM-nél egyébként már készül az erősítés, két ifjonc személyében, akik nemrégiben a Pannóniaringen rendezett IDM futamon első és második helyen végeztek.
Egyikük a 19 éves Michael Ranseder, akinek már volt két szabadkártyás futamszereplése, tavaly Brnóban és Valenciában. A fiatal osztrák versenyző nagy elszántsággal áll rajthoz a hétvégén, de ugyanakkor tisztában van azzal, hogy kemény futamra kell számítania, lévén hogy sok spanyol versenyző van a mezőnyben, akik mindent megtesznek majd a hazai jó szereplésért.
A 15 éves Stefan Bradl, Helmut Bradl motorversenyző fia, leginkább tanulni megy Barcelonába, első világbajnoki szereplésére. A két versenyző a német bajnokságban szerepel, abban a mezőnyben ők számítanak a két legerősebb pilótának.
A két Asparos, Julian Miralles és Hector Faubel is hatalmasat bukott legutóbb Mugellóban. Miralles lábát megműtötték, azután a versenyzőt Valenciába szállították. Ő valószínűleg kihagyni kényszerül a hétvégi futamot. Faubel valamivel szerencsésebb, neki nagyobb esélye van arra, hogy rajthoz álljon a katalán pályán.
250 ccm
Dani Pedrosának Barcelonában mindössze annyi dolga lesz, hogy megerősítse vezető pozícióját. Hogy ez könnyen fog-e neki menni, az a hétvégi versenyen kiderül, annyi viszont bizonyos, hogy az olaszországi győzelem volt Pedrosa tizennyolcadik futamgyőzelme. Ezzel az eredménnyel ő minden idők legsikeresebb tizenévese, felülmúlva még Valentino Rossi tizenhétszeres rekordját is.
A tabella második helyén Dovizioso áll, mögötte egyetlen ponttal lemaradva pedig Casey Stoner várja a hétvégi futamot.
A pálya adatai és rajza
A Circuit de Catalunya 1989-es átadását követően első ízben 1991 szeptemberében nyílt meg. Még ugyanebben a hónapban megtartották rajta az első Forma-1-es futamot, a Spanyol Nagydíjat. Ezt követően a pályán tartották az Európai Nagydíjat, és 1995-től a Gran Premio de Catalunya otthona. Az egyik legjobban megtervezett pályaként, 2001-ben elnyerte az IRTA Legjobb Grand Prix címét. A pálya befogadóképessége 104 000 látogató.
Pálya neve: Circuit de Catalunya
Elhelyezkedés: Barcelona
Átadás: 1989
Legutóbbi átépítés: 1995
Haladási irány: bal
Hossz: 4727 m
A leghosszabb egyenes: 1047 m
Balkanyarok száma: 5
Jobbkanyarok száma: 8
Szélesség: 12 m