Július első hétvégéjén rendezik az OB ötödik-hatodik futamát Kiskunlacházán, kameránkkal a verseny előtti hivatalos edzésen jártunk - a Hungaroringen. Astrák, Cliók, kis- és nagytúrák rótták a köröket szorgosan - bemutatkozott egy különleges, rejtélyes új gép is.
Autósmozi: gyorsasági edzésnap - 2:39 p.
Tudniillik hosszú évek várakozása és kitartója munkája után a tesztnapon mondhatni teljesült Bódis Kálmán egyik nagy álma, és végre bemutatkozhatott a BOVI Prototípus. A BOVI Motorsport konstruálta autó megtette első, bemutatkozó köreit.
"Nagyon boldog vagyok, hogy itt állhatok az autó mellett. Kipróbáltuk és gyakorlatilag hibátlan. Az olaj hőmérsékletével adódtak kisebb problémáink, de ezt természetes egy új konstrukciónál. Az autó nagyon jól fekszik a kanyarokban, stabil" - összegezte tapasztalatait Bódis Kálmán az autó első tesztnapjáról.
Nico Rosberg személyében illusztris vendége volt a BOVI Motorsport csapatának. Nico a délelőttöt a tanulásnak szentelte. Előbb Bódis Kálmán vitte őt körbe a Szuperkupás Porschéval, majd cseréltek, végül a német versenyző egyedül is kimehetett a Hungaroring aszfaltjára. A délután folyamán Rosberg kipróbálta a csapat egyik formaautóját is, amely nagyon tetszett a fiatal versenyzőnek.
"Nagyon élveztem a mai tesztet, és köszönöm a vendéglátást. Korábban soha nem ültem még túraautóban, így a Porschés körök voltak számomra az elsők ilyen típusú autóban. A formaautó is nagyon tetszett, jó volt végre ismét kézzel váltani" - mondta Nico Rosberg. "A pálya szintén új volt nekem, még nem versenyeztem itt. Technikás: sok harmadikos, negyedikes kanyar van benne, de ennek ellenére nagyon élvezetes rajta menni. Már alig várom, hogy júliusban visszatérjünk a GP2 versenyre."
"Nagyon gyors a fiatalember, igazi autóversenyző! Az első körben, már a harmadik kanyarban úsztatta a Porschét. Maximálisan a csúszáshatáron képes autózni" - mondta Bódis Kálmán csapatvezető.
Nico Rosberg édesapja nem más, mint a Forma-1 1982-es világbajnoka, Keke Rosberg. Nico karrierjét gokartozással kezdte, majd a Német Formula BMW bajnokaként az Euro F3-ban folytatta, ahonnan a GP2-be léphetett tovább. A mindössze 20 éves pilóta jelenleg a Forma-1 közvetlen előszobájának tekinthető GP2 szériában, az ART csapatban tekeri a kormányt, és ér el rendszeresen dobogós helyeket - jelenleg a pontverseny ötödik helyén tanyázik.