Az időmérő edzésekkel megkezdődött az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság idei harmadik versenyhétvégéje Kiskunlacházán. Délelőtt még mindenki lehetőséget kapott, hogy utcai autóval ismerkedjen a pályával, délután viszont már a másodpercekkel is küzdöttek a versenyzők. A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupában tartalékolta erejét Makai György, a nemrég NASCAR-tesztelésen részt vett fiatal pilóta, aki magabiztosan vezeti a bajnoki pontversenyt. Az A csoportosok között indult a sokszoros magyar bajnok, egykori gyorsasági versenyző, most ralis Turán Frigyes Mitsubishije is, a volánnál ezúttal a Clio Kupában már tapasztalatokat szerző újságíróval, Bertalan Miklóssal. A H/F csoportban ismét láthattuk a pécsi hegyiversenyt kézsérülése miatt kihagyó idei nagy visszatérőt, Móczár Pétert, aki még sohasem versenyzett Kiskunlacházán.
A Tornádó és a Fenevad csatája
Kótai most nem tört |
Zengő Zoltán maga is vezette a Fenevadat |
Kótai a sebesség szerelmese, saját autójával, egy Hyundai Coupéval is rendre felülről veri a 200-at. "Imádok gyorsan menni, de sajnos sokat török is" - vallotta be a Tornádó becenévre hallgató Kótai. Most nem tette. Szerencsére, és Zengő Zoltán, a gyorsasági szakágvezető, valamint a SEAT Altea Fenevad tulajdonosa legnagyobb örömére.
Majd én csúszkálok!
Botka Dávidnak nem volt szerencséje az elmúlt hétvégén, Szombathelyen az országos ralibajnokság idei első murvás futamán. Mindössze 3 km-nyi gyorsasági szakaszt tudott teljesíteni, mert a Mitsubishi felmondta a szolgálatot. Éppen ezért megragadta a lehetőséget, és benevezett a gyorsasági ob soron következő futamára. "Kellenek a kilométerek, ráadásul a szponzoraink is igénylik, hogy többet lássák az autót, mint 3 km" - mesélte Dávid, akit tavaly a raliszakág az év ifjoncának választott, mert fiatal kora ellenére az abszolút értékelés 11. helyén végzett a szezon végén. "Még sohasem voltam gyorsasági futamon, de igazából nem is az eredmény a lényeg. Az ellenfelek autója erősebb, bár az enyém alul, 3-5-ig jobban megy, és ezen a pályán nem a végsebesség lesz a döntő, nincs túl sok veszélyes pont rajta. Szeretnék látványosan autózni. A többiek ebben a szakágban nem szoktak csúszkálni, majd én fogok!"