A száraz tények: a francia Sebastien Loeb pályafutása 17. futamgyőzelmét aratta a 25. Argentin ralin, a szezon kilenc eddigi 9 versenyéből eddig 7 sikere van, rekord, zsinórban meg 6, rekord. A címvédő tovább növelte előnyét az összetettben, csapatban kenyéradója, a Citroen vezet. Amely egy pontocskával távolabb kúszott a Peugeot-tól.
Kellett ehhez Loeb 10 pontján kívül a rehabilitált Duval hetedik helyezéséért járó kettőcske is. Mert a rivális PSA-konszerntesónál a kétszeres világbajnok (2000, 02) Grönholm, második, Märtin pedig hatodik lett. A bronzért harcolók közül most a Subaru volt jobb, hiszen a 2003-as világbajnok Solberg harmadikként végzett, Atkinson meg kilencedikként, amiért egy pont azért csak járt.
Úgy, hogy Stohl révén beférkőzött egy privát WRC-s a legjobb nyolcba. És hát Del Barrióval (no meg Loebbel és Duvallal) együtt négy, azaz négy, mondom négy Xsara parádézott az első tízben - na ilyen ez a régi, lesajnált technika...
A Fordnak csak Gardemeister termelt a negyedik helyével, a Mitsubishinek meg egyedül Rovanperä egy ötödikkel. Krestának és Gallinak nem sikerült ez a verseny. A Skodának sem, de ez így (nem) megy a Fabiával.
Egyéniben az van, hogy hét verseny vissza Loeb előnye 27 pont, kvázi kétszeres világbajnoknak mondhatja magát. És mi őt. Kérdés, hány győzelmet zsebel befelé még a szezon során, szerintem még legalább négyet, szerintem. Solberg ugye a második, Grönholm feljött harmadiknak, Märtint Gardemeister is kielőzte.
A versenyről amúgy annyit, hogy nedves-hűvös volt. Loeb összedolgozta a "kis" előnyét, amit aztán jól megtartott. Elmondása szerint ez volt a legnehezebb, legkeményebb győzelme, többször árkot is járt, maga sem hiszi, hogy már megint nyert. Rajta kívül Grönholm autózott még parádésat, elégedett is, méltán.
Egy kis statisztika: 80-an neveztek, 72-en rajtoltak, 47-en értek célba. 22 gyors, 340,82 km, 1218,54 km össztáv. WRC: Az első szakasz után Grönholm, az ötödikig Solberg, aztán a végéig Loeb vezetett. Szakaszgyőzelmek: Loeb 9, Grönholm 6, Solberg 5, Gardemeister, Rovanperä 1-1 (egyéni); Citroen 9, Peugeot 6, Subaru 5, Ford, Mitsubishi 1-1 (konstruktőr); Pirelli-Michelin 12-10 (gumi). PCWRC: a másodikig Villagra, a nyolcadikig Higgins, onnan Al-Attiyah volt az élen. Szakaszgyőzelmek: Pozzo 7, Villagra 6, Higgins 5, Al-Attiyah 4 (egyéni), Subaru-Mitsubishi 16-6 (márka).
A vébés N-esek meccsét amúgy a katari al-Attiyah nyerte, első győzelme, s ezzel meg is közelítette az Argentin ralit éppen kihagyó éllovast, a szintúgy Subarut hajtó japán Arait.
25. Argentin rali, végeredmény (élcsoport):
1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroen Xsara WRC) 3:55:36.4 ó (86,8 km/h)
2. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307 WRC) + 26.1 mp
3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) + 1:05.3 p
4. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) + 2:38.0 p
5. Rovanperä, Pietilainen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) + 2:43.6 p
6. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) + 4:22.2 p
7. Duval, Smeets (belga, Citroen Xsara WRC) + 5:29.1 p
8. Stohl, Minor (osztrák, Citroen Xsara WRC) + 5:42.9 p
9. Atkinson, MacNeall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 5:59.2 p
10. Pons, Del Barrio (spanyol, Citroen Xsara WRC) + 8:25.1 p
11. Kresta, Mozny (cseh, Ford Focus WRC) + 8:38.2 p
12. Warmbold, Orr (német, ír, Ford Focus WRC) + 8:58.2 p
A vb következő futamát, a Finn ralit augusztus 5-7. között rendezik.