Nagyon kellemes idő fogadta a pilótákat a pályán, 24 fokos levegő és 33 fokos aszfalthőmérséklet várta őket. Az időmérő első fele ezzel ellentétben még mindig nem a magyar versenyzőkről szólt, hiszen 1:28.670-nel a svájci Thomas Lüthi volt a leggyorsabb a világbajnoki tabellát Talmával együtt vezető Mattia Pasini előtt, aki 1:28.808-at tudott produkálni.
Meglepetésre ekkor még Julian Simon, legjobb KTM-es versenyzőként a harmadik volt, Mika Kalliót egy kicsivel megelőzve. Talmácsi Gabi az időmérő felénél a kilencedik pozíciót birtokolta 1:29.338-as idejével. De a lényeg, azaz az utolsó pár perc még hátravolt.
Természetesen volt is kavarodás, amiből végül Mika Kallio jött ki a legjobban belőle és egyedüliként 1:28 alá tudott menni, Simoncelli 1:28.182-es idejével a második rajtkockából indulhat majd. A harmadik kocka boldog tulajdonosa egy harmadik márkáé, a svájci Thomas Lüthi indulhat majd onnan motorja nyergében. Az első sor utolsó indulója pedig Mattia Pasini lesz, aki 1:28.353-t produkált végül.
Talmácsi a második sor utolsó helyére szorult, azaz a nyolcadik rajtkockából vághat majd neki a versenynek, miután 1:28.631 alatt tudta leggyorsabban teljesíteni mért körét. Tóth Imi délelőtti eredményéhez hasonlóan a 23. helyet szerezte meg 1:29.468-cal, ami bizakodásra adhat okot számára, hátha sikerül kikerülnie a pechsorozatból. Na és nem mellékes tény, hogy Imi érte el a legnagyobb sebességet az időmérőn...
Az időmérő győztese, Mika Kallio elmondta: "Hatalmas volt a forgalom a pályán, de sikerült találnom egy kicsit tisztább részt és a két gyors körömet egyedül tudtam megcsinálni. Ma már sokkal jobb volt a motor, szerintem egy jó csomagunk van a holnapi versenyre és magabiztos vagyok, szeretem ezt a pályát."
Talmácsi már csalódottabban nyilatkozott: "Nehéz időmérő volt, sok időt vesztegettem el a problémák miatt. A motor teljesítménye gyenge volt és más hátsó felfüggesztést is kipróbáltunk, de nem volt jó számomra. Emiatt sajnos sok időt töltöttem a garázsban. Szerintem sokat tanultunk a versenyre, de a mai egy furcsa nap volt, kicsit csalódott vagyok."
A Team Hungary az időmérő után elmondta, hogy Iminek ma végre jó volt a motorja. Nem kellett a pótmotort sem bevetni, megérte bízni a szerelőkben, mert tényleg kijavították a hibát. Bautistával 'vonatozva' a 19. helyre jött fel (a tegnapi 34.-ről), de ebből a végén 23. lett. "Ez is jó eredmény az utóbbiakhoz képest és ha egy gyorsabb versenyzővel megyek együtt, előrébb is végezhetttem volna." - nyilatkozta Imi a kvalifikációt követően.
125 kcm, rajtsorrend:
1. Kallio (finn, KTM) 1:27.965
2. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:28.182
3. Lüthi (svájci, Honda) 1:28.240
4. Pasini (olasz, Aprilia) 1:28.353
5. Simon (spanyol, KTM) 1:28.375
6. Kojama (japán, Honda) 1:28.563
...8. Talmácsi Gábor (KTM) 1:28.631
...23. Tóth Imre (Team Toth Hungary, Aprilia) 1:29.468
250 kcm, rajtsorrend:
1. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:24.618
2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:24.714
3. Lorenzo (spanyol, Honda) 1:24.905
4. Porto (argentin, Aprilia) 1:25.193
5. Aojama (japán, Honda) 1:25.433
6. Takahasi (japán, Honda) 1:25.469
MotoGP, rajtsorrend:
1. Hayden (amerikai, Honda) 1:22.785
2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:22.889
3. Barros (brazil, Honda) 1:22.932
4. Rossi (olasz, Yamaha) 1:22.973
5. Melandri (olasz, Honda) 1:23.051
6. Biaggi (olasz, Honda) 1:23.054
(MotoGP.hu)