Annyi jót, és csak jót hallottam róla, hogy úgy vártam, mint még tán soha semmit. Az autón túl már csak arra voltam még inkább kíváncsi, vajon kelt-e bennem birtoklási vágyat - mint Nógrádi kollégában a valóban közel tökéletes 320d. És lesz-e annyival egyrészt emberközelibb, illetve erősebb, mint az egyszerű földi halandónak szerintem legalábbis elnagyolt 730d? Meg elődje, a remekmű 530d.
No, ilyesmi érzésekkel robogtam átvenni a BMW 535d-t. Volt szerencsém vezetni az M5, M6 sztárpárost, de őszintén mondom, hasonló élménycsomagot reméltem ettől a dízelszörnyetegtől is - már csak az adatok alapján is. Dupla turbó, 272 lóerő, 560 Nm nyomatékcsúcs, 6,5 másodperces százas sprint. A 250-ben korlátozott végsebesség a "legkevesebb".
És hátsókerék-hajtás. Ezt mindig elfelejtem, vagyis nem felejtem el, csak érthetetlenül későn jut eszembe a többi tényezőhöz képest. Szóval 560 Nm a hátsó kerekeken. Nem néztem utána, lusta vagyok, de uszkve ötször (vagy hatszor) annyi, mint egy jófajta Zsiguliban. És hát azzal is milyen kiválóan lehet kilinccsel előre kanyarodni...
Persze a BMW, így ez az 535d is más. Státuszszimbólum. Aki megteheti, megveszi, újan. A fanatikusabbak ráadásul azonnal előrendelik, amint hallanak róla. Akinek csak sok pénze van, az használtan jut hozzá, és milyen igaza van. Mert bár a bajor értékvesztés relatíve kicsi, ezzel együtt milliókat lehet spórolni jól. Aztán a nagy többség meg álmodozik. A magunkfajták meg kipróbálják. Én meg ennek örülök a legjobban, hogy "csak" egy hétig hajtom, hogy nem az enyém. Hopp, de erről csak a végén akartam.
De akkor már ugrok egy még nagyobbat az időben. Főleg azért, mert az a csúfság esett megfelé, hogy Vida úr az A5-től éppen utánam tesztelhette ezt a dízelcsodát. És cikkében azt ecseteli, miként is ajnároztam anno az 535d-t. Na ja, így volt. Tényleg azt gondolom, amit. És bizony hajdanán, azon a MOL-féle, bemutatóval egybekötött "gyorsulási versenyen" próbálhattuk ki először a gépet, már azt, miként tépi fel a Hungaroring aszfaltját (sajna csak a célegyenesben). Nem is értettem, amikor egy kupát nyomtak a kezembe - hát nyilván azért, mert sikerült egy embereset mennem az 535d-vel...