Kezdjük a lényeggel, a modellpalettával: az indiai Tata márkának van egy kompakt kisautója, az Indica, ennek alapjain egy családi kombija jó nagy puttonnyal, az Indigo SW, egy hétüléses terepjáró-szabadidőautója, a Safari, valamint egy pickupja (haszongépjárműve, kisteherautója), amelyet (kétüléses) szimpla vagy (ötüléses) dupla kabinnal, de akár billencsként, hótolóként is megvehetünk.
A Tata jövendőbeli terveiről pedig magyar honlapján kutakodva is megtudhatunk egy 's mást: a legfrissebb tanulmány a Xover névre hallgat, azaz crossover, szép nagy, a fotók alapján meg egész jól is néz ki. Az Aria egy helyre kis kupé-kabrió, az Indiva meg egy futurisztikus, csupaüveg egyterű. De négyajtós Indigóról, kisteherautóról, terepjáróról is látni képeket. Tény, hogy a Tata (például a koreai márkákhoz hasonlóan) egyre nagyobb erőkkel igyekszik az európai piacra.
Ahol azért már mostanság is jelen van, ha nem is elsöprően. A Tatákat Indiában, Bombayben, a Telco autógyárban készítik, hazánkba a (nem csak Tatát forgalmazó) Bács-Indicar Kft. révén jutnak el a kocsik. Jelenleg úgy kétezer Tata futhat Magyarországon - tudtuk meg László Károly ügyvezetőtől. Az eladási célokkal kapcsolatban annyit mondott, hogy ötéves időszakban gondolkodnak, mégpedig annak tükrében, hogy ha Olaszországban évi 3-4 ezer Tata lel gazdára, nálunk akkor úgy évi 500 autót értékesíthetnek (három-négy esztendőn belül).
Több és nagyobb kép a galériában!
László Róbert szerint a Tata autók keményen megállják a helyüket kategóriájukban, az autószalonon nagy érdeklődés mutatkozott irántuk - sokakkal ellentétben ők nem tehették meg, hogy ne vegyenek részt a kiállításon.
Az érdi Acura autószalon megnyitóján aztán tüzetesebben is megvizsgáltuk a kínálatot, persze érdemi információkkal, tapasztalatokkal csak az autók kipróbálása után tudunk jelentkezni. Dúl Tamás szalonvezető elmondta, hogy meglátásuk szerint eladásaik nagy részét a haszongépjárművek teszik majd ki - a sokoldalú Single vagy Crew Cab remek ár/érték arányával lehet különösen vonzó.
Tata gépjárművek árlistája:
A személyautók mindegyikében széria a klíma, a két légzsák, az ABS, a négy elektromos ablak és a központi zár. A gazdaságos Single és Crew Cab alapból hátsókerekes típusokban elektronikusan, menet közben is kapcsolható az összkerékhajtás, magasságában állítható szervokormány, az ötsebességes manuális váltó mellett felező van még bennük, illetve részleges automata differenciálzár.
A motor kétliteres, soros, négyhengeres turbódízel erőforrás 200 Nm maximális forgatónyomatékkal. A platószélesség az összes verzióban 1410, a hosszúság 1520-2600 mm. Teherbírásuk 980-1210 kg, két tonnát vontathatnak. Hátul laprugósak, merevtengelyesek, elöl független, dupla keresztlengőkaros a felfüggesztésük.
Míg a pickup szabad magassága 160 mm, a terepjáró-szabadidőautó Safarié 205, szintén két tonnát vontathat, motorja két- vagy háromliteres turbódízel. Előbbiről, az előkamrásról már volt szó, utóbbi, a közös nyomócsöves Dicor 115 lóerőt és 300 Nm-et tud már 1800-as fordulaton. Szintén menet közben kapcsolható az összkerékhajtás. Felfüggesztés: hátul merevhíd, részlegesen önzáró diffi, csavarrugók, elöl független, torziós rugók, keresztlengőkarok, féltengelyek automata kerékagyzárral. Ötülésesen a csomagtér irdatlan, 940 literes, gyári átlagfogyasztásnak száz kilométeren 9,5, illetve 8,6 liter van megadva.
Az Indica és az Indigo SW mozgatásáról egy-egy 1,4 literes benzin- vagy turbódízelmotor gondoskodik 75/85 lóerővel, 120/135 Nm nyomatékkal 3500/2500-as fordulaton, végsebességük 160/155 km/h. Felfüggesztésük elöl McPherson, hátul spirálrugós. Ötsebességes kézi váltóval rendelhetőek, elöl tárcsa-, hátul dobfék felel a lassításért. Az Indigo SW csomagtere hatalmas, alapból is 670 liter, de 1370-ig bővíthető.